Wifi signaal valt soms weg. KPN experiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

haastnooit

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
42
Goedenavond,

Sinds een aantal weken heb ik glasvezel en sindsdien is de verbinding erg traag of valt deze zelfs weg.
Volgens de KPN Servicetool is de Experiabox dan onbereikbaar of zelfs uit, wat niet klopt.
Het treedt vooral op wanneer ik Diablo 3 speel da zie ik dat ik een latency heb van meer dan 1000 ms en heb periodiek last van lag spikes of crasht de game zelfs doordat de verbinding verbroken is.
Wanneer ik mijn laptop met kabel direct op mijn router aansluit lijkt het niet op te treden, maar wanneer de game net opstart zie dat de latency even meer dan een 1000 ms is.
Hiervoor had ik ADSL ook van KPN en had ik nergens problemen mee. Zelfde Experiabox, maar het enige wat anders is, is het extra kastje van de glasvezel.
Volgens KPN kunnen zij geen problemen ontdekken wanneer zij de router uitlezen.
Ik draai Windows 8.1 met alle laatste updates geïnstalleerd
Hebben jullie misschien nog tips wat ik nog kan controleren?

Alvast bedankt voor jullie tijd en expertise.
 
met hoeveel speel je in die tijd? heb je de kabel correct aangesloten (de GVK)
 
Ik begrijp je eerste vraag niet helemaal. Aan de game die ik speel of de hoeveelheid personen is niets veranderd.
Speel eigenlijk altijd max met 4 personen. Maar wellicht begrijp ik je vraag verkeerd.

Het kastje van glasvezel is door de KPN zelf geinstalleerd, het enige wat ik gedaan heb is de ADSL-kabel uit de router halen en een kabel tussen het glasvezel-kastje in de WAN-ingang van de router pluggen.

De verbinding is dus wel maar niet erg stabiel.
 
Kpn levert meestal een Drytek modem met een wifi accespoint, wat kies je dan als een verbinding opzet?

Je hebt het over een adsl kabel maar dat is toch gewoon een lan kabel en heeft toch niets met adsl te maken?
 
Ik zal de situatie nog wat uitgebreider uitleggen.
Ik had eerst Internet, interactieve tv en telefoon bij KPN wat over ADSL ging. De ADSL kwam binnen en zat via een kastje (geen idee hoe die heet) vanwaar een kabel liep naar de Experiabox.
Nu heb ik dus glasvezel gekregen, hiervoor heft KPN een andere oranje kastje geplaatst waar de glasvezel op binnenkomt. Daarvanaf loopt een lan-kabel naar de Experiabox (WAN-ingang). De experiabox zorgt dan weer voor de wifi.
 
Dat zeg ik...........

Dat "oranje kastje" is een Draytek? dat is ook een hot-spot, vandaar de vraag.

Indien KPN niet tot de router kan komen en de wifi van de Experiabox en miss ook wel via de lan, de verbinding slecht is kan het zomaar de lan kabel tussen router en glasvezelmodem zijn die niet goed is.
 
Ah ok.
Ik heb gisteren wel even geprobeerd om mijn laptop direct met een kabel op experiabox aan te sluiten en die verbinding leek stabiel.
Dus dat zou dat probleem moeten uitlsuiten.
KPN kan zelf ook gewoon de router benaderen, volgens de persoon bij KPN hebben ze geen foutmeldingen kunnen ontdekken omdat die er blijkbaar in de afgelopen 24 niet waren.
Terwijl ik die persoon aan de lijn had heb ik de game ook opgestart en ging het ook mis, maar zij kon ook toen niets ontdekken.
Het vreemde is ook dat de televisie en telefoon wel gewoon bleef werken en die zitten ook op de experiabox aangesloten, welliswaar met kabel.

Toen het kastje net was geplaatst heb ik in eerste instantie de epxeriabox laten staan, ondanks dat ik wel een nieuwe experiabox meegeleverd kreeg met het installatiepakket. Die is namelijk van het exact zelfde type. Toen de problemen aanhielden heb ik toch de nieuwe experiabox geplaatst, maar ook dat loste niets op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan