Wifi staat aan, programma's krijgen geen toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
Berichten
167
Hallo,
Gisteravond heb ik gewoon een paar mails verstuurd en opeens kon ik geen toegang meer krijgen met internet.
Wifi lijkt te werken, evenals internet. Andere laptops krijgen wel toegang.
Het enige wat mij opvalt is een aanduiding van een naam van een andere laptop als ik op het netwerkicoontje ga staan: DIRECT-BGLAPTOP-4HTJESH3msBR (zie jpg's). Dat zegt me niks en is nieuw voor mij.
Ik draai op Windows 11. Swift 3.
Het antivirusprogramma van KPN meldt geen probleem, evenals Malwarebytes.
Bij voorbaat dank. Jan
 

Bijlagen

  • DSC_0056.jpg
    DSC_0056.jpg
    952,7 KB · Weergaven: 30
  • DSC_0055.jpg
    DSC_0055.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 30
Op het netwerk van de buren ingelogd?
 
Ja, daar lijkt het op. Dat netwerk staat wel in het rijtje, zoals vele anderen,
Wat mij opvalt is dat al die netwerken aangevinkt staan op ' automatisch verbinden' , maar dat er nog wel verbinding gemaakt moet worden. Alleen mijn eigen netwerk, DenHaag2015' wordt benoemd als verbonden.
Hoe kan ik dit aanpakken?
 
Ik zou zeggen, stel bij de WiFi instellen eens in dat hij niet met dat andere netwerk mag connecten.
 
Dat lukt eigenlijk niet; op bewuste laptop kan ik met geen enkele browser het internet op.
Ik zit nu op een oude laptop (Linux Mint). Daarvan is de browser/ Firefox gesynchroniseerd. Daar wordt het netwerk ook genoemd. Met die oude laptop kan ik met de diverse browsers wel het internet op.
Op dit moment zit ik op 100 km van mijn huis en wordt het bewuste netwerk nog genoemd. Het lukt me niet dat dit bewuste netwerk uit te zetten (zie foto), maar ik ben er ook niet mee verbonden (wel met het eigen netwerk hier, bhoofd40).
Ook hier kan ik met mijn nieuwere laptop met geen enkele browser het net op.
Al met al ingewikkeld (voor mij) en ik hoop het duidelijk uitgelegd te hebben.
 

Bijlagen

  • DSC_0057.jpg
    DSC_0057.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 16
Opgelost lijkt het na een systeemherstelprocedure... hoe simpel kan het zijn; maar begrijpen doe ik het niet...:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan