Hallo allemaal,
Ik zit thuis met het volgende probleem.
Wij hebben een internetabonnement van Ziggo, met bijgeleverde router.
Nu hebben wij deze router al langer, maar dit probleem speelt sinds enige maanden (en begint aardig irritant te worden).
Na een tijd via wifi internetverbinding te hebben gehad, valt deze telkens uit (HP G62 laptop, windows 7 - ook op andere laptops speelt dit probleem).
Dan geeft het netwerkbeheer van Windows de melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden (waaronder ons Ziggo-netwerk, waarvoor is ingesteld om hier automatisch verbinding mee te maken). Wanneer ik dan echter met dit netwerk probeer te verbinden, krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt (zonder verdere details).
Als ik vervolgens op 'problemen oplossen' klik gaat het hulpprogramma van Windows naar problemen zoeken.
Op een gegeven moment staat hier 'zoeken naar problemen in netwerkadapter', en vervolgens wordt om het probleem op te lossen de draadloze netwerkadapter opnieuw ingesteld. Er wordt dan ook gelijk verbinding met het netwerk gemaakt, totdat deze na een poos weer wegvalt.
Wat ik echter ook merk, is dat 'problemen oplossen'->'stel de draadloze netwerkadapter opnieuw in' soms niet werkt (het werkt altijd wanneer ik met de laptop direct naast de router sta, maar niet altijd wanneer ik met mijn laptop 1 verdieping boven de router ben - hoewel de signaalsterkte dan nog steeds voldoende lijkt (3/4 van de 5 streepjes).
Wanneer ik mijn telefoon met het wifi-netwerk heb verbonden, lijkt deze er overigens nooit last van te hebben.
Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast (ontzettend) bedankt
Ik zit thuis met het volgende probleem.
Wij hebben een internetabonnement van Ziggo, met bijgeleverde router.
Nu hebben wij deze router al langer, maar dit probleem speelt sinds enige maanden (en begint aardig irritant te worden).
Na een tijd via wifi internetverbinding te hebben gehad, valt deze telkens uit (HP G62 laptop, windows 7 - ook op andere laptops speelt dit probleem).
Dan geeft het netwerkbeheer van Windows de melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden (waaronder ons Ziggo-netwerk, waarvoor is ingesteld om hier automatisch verbinding mee te maken). Wanneer ik dan echter met dit netwerk probeer te verbinden, krijg ik de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt (zonder verdere details).
Als ik vervolgens op 'problemen oplossen' klik gaat het hulpprogramma van Windows naar problemen zoeken.
Op een gegeven moment staat hier 'zoeken naar problemen in netwerkadapter', en vervolgens wordt om het probleem op te lossen de draadloze netwerkadapter opnieuw ingesteld. Er wordt dan ook gelijk verbinding met het netwerk gemaakt, totdat deze na een poos weer wegvalt.
Wat ik echter ook merk, is dat 'problemen oplossen'->'stel de draadloze netwerkadapter opnieuw in' soms niet werkt (het werkt altijd wanneer ik met de laptop direct naast de router sta, maar niet altijd wanneer ik met mijn laptop 1 verdieping boven de router ben - hoewel de signaalsterkte dan nog steeds voldoende lijkt (3/4 van de 5 streepjes).
Wanneer ik mijn telefoon met het wifi-netwerk heb verbonden, lijkt deze er overigens nooit last van te hebben.
Heeft iemand wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast (ontzettend) bedankt