Wifi versterken

Status
Niet open voor verdere reacties.

polyood

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Berichten
7
Hallo,
Mijn vraag is hoe ik een Asus wl300g aansluit op een levelone wbr-3408 zodat het wifi bereik groter word.
De levelone werkt prima alleen heb ik buiten niet genoeg wifi bereik.
Nu bezit ik nog een asus wl300g maar weet niet hoe ik deze moet configureren.
Vanuit de levelone heb ik een netwerkkabel getrokken en aangesloten maar nu werkt het niet ik krijg geen
verbinding want ik blijf verbonden met de levelone.
Ik begrijp dat dit niet met 1 reactie is opgelost maar wie kan/wil mij helpen.Ik kan wel een printscreen maken van de config.als ik weet van welke.
Mvg. Polyoot
 
Geen garantie voor succes, maar je zou het volgende kunnen proberen (als ik het goed zie is die WL-300g een pure accesspoint, handleiding: hier):
Stel dezelfde SSID, preamble etc. instellingen in als op je wbr-3408 (let op: De WL-300g ondersteunt alleen 802.11b en 802.11g, dus op de Levelone moet je dat óók instellen, hetzelfde geldt voor WPA, want blijkbaar ondersteunt die WL-300g alleen WPA, dus niet WPA2...), maar zet het kanaalnummer (minstens) 3 kanalen anders dan de wbr.

Mogelijk werkt het ook als je de kanaalnummers wél op hetzelfde laat (zet dan wel de accespoint 'ver' van de wbr), maar test eerst met minstens 3 kanalen er tussen (bijv. wbr op kanaal 11 en WL-300g op kanaal 8).

Tijs.
 
Ik heb je aangegeven waar je mee kunt gaan testen. Ik had liever de resultaten daarvan gehoord.

Tijs.
 
Je hebt helemaal gelijk.sorry.
het werkt maar ik zag alleen verschil van ontvangst toen
als ik 1meter van asus stond en 3 meter verder was het
slecht. ik dacht daarom dat dit de levelone was. Dus het bereik
is nog steeds slecht op mijn smartphone. afstand tussen de routers
is ong.15 meter
 
Heb je getest met zowel hetzelfde kanaalnummer op beiden ingesteld als met (zoals in je schermafdrukken) 3 kanaalnummers er tussen?

Verder heb ik geen tips.

Tijs.
 
Hallo dnties
Kon niet eerder reageren maar ik heb met dezelfde kanalen ook geprobeerd maar geen resultaat. Ik denk dat
er toch iets niet goed is ingesteld.De asus hangt nu in de garage en misschien is buiten beter maar of de levensduur....?
Bedankt voor jouw reacties en misschien is er iemand die dit probleem herkend.
Mvg.Polyoot
 
Ik ga wisselen van kabelaanbieder en hierbij hoort dan ook een nieuwe router.
Het bereik is dan misschien? opgelost.
Mijn probleem was/is nog niet opgelost maar toch bedankt voor de reacties.

Mvg.Polyood
 
Word denk ik Ziggo dus..ben bang van wel.
Had Concepts maar is overgenomen door Kpn en word nu Telfort
Ziggo heeft;
Cisco EPC3925 Wi-Fi modem
Cisco EPC3928 Wi-Fi modem
Ubee EVW 321b Wi-Fi modem
Ubee EVW 320b Wi-Fi modem
Ga wel vragen of bereik goed is anders gaat het niet door
 
Heb die 3925 en lees op het UPC forum ook alleen maar problemen ermee, heb hem alleen als bridge staan, de Belkin erachter doet al het werk, bereik zo'n 50 mtr en met die Cisco net 3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan