Wijziging in Access formulier kan niet worden opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

govi73

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2014
Berichten
125
Ik heb een wijziging in een formulier gemaakt.
Als ik deze opsla gebeurt er niets. Als ik afsluit zie ik deze melding:

"Wilt u de u de wijziging in het ontwerp van het formulier X opslaan?"

Als ik op JA klik, wordt de vraag herhaald.
Als ik op Nee klik, wordt Access afgesloten zonder wijziging.
 
Je geeft veel te weinig informatie. Om te beginnen: is het een wijziging in het ontwerp van het formulier? Of ben je gegevens aan het muteren? Draaien er procedures op het formulier?
 
Het is een tekstuele wijziging. Er zijn geen sql stored procedures opgenomen.
 
Bedoel je met 'tekstuele wijziging' dat je een tekst gegeven in de database probeert aan te passen?
Als het een database gegeven betreft kan je proberen of je dit rechtstreeks in de tabel kan aanpassen. Dit is geen goed idee om dit in normale omstandigheden te doen, maar wel als stap in de trouble shooting procedure om te bepalen waar de fout zit.

Als je een wijziging in het formulier hebt gemaakt, dan doe je dit meestal in de ontwerpweergave en sla je de wijziging op voor je het formulier in de dataweergave opent.
Het kan wel zijn dat je de sorteervolgorde hebt aangepast of een filter hebt gebruikt. In dit geval kan je bij sluiten van het formulier ook de vraag krijgen "Wilt u de u de wijziging in het ontwerp van het formulier X opslaan?"
, dit slaat dan op het opslaan van de filter als vast onderdeel van het formulier.

Of bedoel je nog een andere wijziging?
 
Kun je een voorbeeldje posten? Want ik snap niet helemaal wat je aan het doen bent. Sowieso heb je in Access geen Stored Procedures, dus wellicht gebruik je Access als frontend voor een SQL server?
 
In het formulier heb ik een zoekveld die info uit een tabel haalt.
Vervolgens wordt het formulier gevuld met de info uit de tabel.
Bovenin het formulier heb ik een Naam van het formulier staan met een paar snelkoppelingen voor queries.
Het enige wat ik wil is een extra tekstje toevoegen. Dit gaat goed, kan ik opslaan, maar als ik afsluit krijg ik opnieuw de vraag of ik wil opslaan. Dit gaat eindeloos door. Als ik kies voor "nee" sluit Access af zonder mijn toevoeging op te slaan.
 
Lijkt me alsof het formulier corrupt is geworden. Een paar dingen die je kan proberen:

- Database Tools -> Compact and Repair (wel altijd eerst een backup van het bestand maken)
- Nieuw formulier aanmaken en alle elementen van het oude formulier importeren en verder werken met het nieuwe formulier.
 
Nogmaals: een voorbeeldje werkt vele malen sneller voor ons :).
 
Lijkt me alsof het formulier corrupt is geworden. Een paar dingen die je kan proberen:

- Database Tools -> Compact and Repair (wel altijd eerst een backup van het bestand maken)
- Nieuw formulier aanmaken en alle elementen van het oude formulier importeren en verder werken met het nieuwe formulier.

Super bedankt NoellaG, hiermee is het opgelost. Dank!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan