• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wijzigingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.055
Besturingssysteem
Wndows 10
Office versie
2016
Goedemorgen alle,

Ben bezig om in mijn tool een wijziging userform te maken opzich lukt dat wel.
Deze wordt gestart als men in het archief dubbel klikt op een regel, ik krijg dan netjes de gegevens te zien alleen van regel 2 als ik regel 3 kies heb al van alles zitten wijzigen, maar ik krijg niet de juiste gegevens te zien.

Graag wil ik de wijzigingen van de betreffend regel opslaan maar heb geen idee hoe dit zou moeten.

Graag advies en hulp:eek:

Alvast bedankt voor de medewerking

Bekijk bijlage Wijziging maken.zip
 
Code:
 r = ListBox1.ListIndex + 2
 
Harry,

Dankje voor je oplossing:thumb:

Ik zat telkens in userform voor wijzigingen te wijzigen maar niet in het archief.:eek:

Heb je mischien ook een oplossing om de wijzigingen op te slaan op de des betreffende regel.

Alvast mijn dank.
 
Heeft iemand nog een idee voor onderstaande:eek:

Graag wil ik de wijzigingen van de betreffend regel opslaan maar heb geen idee hoe dit zou moeten.

Graag advies en hulp

Alvast bedankt voor de medewerking
 
Verander bij Commandbutton2, dit:

Code:
      .Cells(lRij, i) = Me("Frmarchief.TextBox" & i + 4).Text
...in...

Code:
      .Cells(lRij, i) = Frmarchief.Controls("TextBox" & i + 4).Value

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo Roncancio,

Ik heb dit gewijzigd maar er gebeurd niets, ik weet zeker dat het aan mij ligt:rolleyes:, maar ik zie niet waar de fout zit.
 
We schrijven de gegevens van archief weg terwijl we dat in het menu Wijzig doen.
Dat lijkt mij niet logisch.
Als je namelijk na het dubbelklikken naar menu Wijzig gaat en je brengt wijzigingen aan dan zou je deze wijzigingen ook terug moeten zien in Archief en/of het werkblad zelf.

Je zou bij de knop Opslaan de volgende code kunnen gebruiken:
Code:
    Frmarchief.TextBox1.Text = Frmwijzig.TextBox1.Text
Deze code kan je dan aanpassen voor de overige textboxen / listboxen etc.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,

Deze code werkt wel voor het archief scherm maar er wordt nog niets gewijzigd in het werkblad.
 
Dat hangt er maar vanaf want in bij Commandbutton2 staat onder meer:

Code:
    For i = 1 To 12
        .Cells(lRij, i).Value = Frmarchief.Controls("TextBox" & i + 4).Value
    Next
Vóór deze code zou je de wijzigingen naar het formulier Frmarchief moeten sturen.

Vanwaar eigenlijk een aparte formulier voor de wijzigingen?
Men zou de wijzigingen ook in het 1e formulier aan kunnen brengen en vervolgens op het werkblad opslaan.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,

De bedoeling is dat er op het wijzig scherm een wachtwoord op komt de textbox zijn ook gelockt.
De gebruikers krijgen alleen maar de schermen te zien dus alles moet ook in de betreffende schermen worden ingevoerd.

Wat betreft jou oplossingen voor het opslaan van de wijzigigen, daar snap ik niets meer van (maar dat ligt aan mij hoor).
De bedoeling is dat er op de regel wordt gedubbelklikt en wordt het wijzigscherm geopend(dit werkt dus allemaal), maar de wijzigingen die in het wijzigscherm worden gedaan moet dus worden opgeslagen in het archief blad.
 
Bij het dubbelklikken in listbox1 verschijnt dus het 2e menu.
De wijzigingen in dat 2e menu worden teruggestuurd naar het 1e menu.
Op dat 1e menu zit een knop Opslaan dat de wijzigingen daadwerkelijk in het werkblad plaatst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Wijziging maken.zip
    86,8 KB · Weergaven: 77
Hallo Roncancio,

Ik kan hellaas het bestand niet openen krijg "objectbibilotheek is niet geregistreerd"
 
Die foutmelding zat er al in omdat verwezen wordt naar het menu Frminvoer dat er niet in staat.
Je kunt de melding negeren om later de naam van het formulier toe te voegen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik krijg het niet geopend
Als ik de fout negeer gebeurt er niets (Nee)
Als ik de wijziging toesta (Ja) dan is het VBA project weg.
 
In deze nieuwe versie heb ik het begin aangepast zodat je de melding niet meer krijgt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Wijziging maken.zip
    86,8 KB · Weergaven: 31
Ik heb net het probleem gevonden.

Of te wel ik heb mijn systeem opnieuw opgestart en nu gaat het goed
 
Roncancio,

Het werkt hellemaal geweldig:thumb:

Mijn dank is groot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan