Windows 10 knippen en plakken

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden Ik wil gaan knippen en plakken Ik heb een electrisch schakel schema dat staat in een pdf formaat.
ik wil in dit schema bepaalde stukken uithalen en ergens weer inplakken en dat voor meerdere keren.
zodat ik bepaalde elementen aan elkaar kan koppelen
Hoe kan ik dit het makkelijkste doen gewoon in windows of iets downloaden ?
e de waele
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Adobe Acrobat kan dat, is overigens wel afhankelijk van de pdf.
Word kan ook importeren, maar die richt zich meer op het extraheren van de tekst.
 
Het kan vast wel een beetje..., maar het blijft behelpen omdat lang niet altijd een bepaald deel van een schema weer prachtig aan een ander stuk te koppelen van. Word is immers geen electronic design software...
Voorbeelden die dat wel kunnen zijn:
zoals bijv deze:
1709144200267.png
 
Ok heel veel bedankt ik ga een beetje proberen met verschillende teken programmas
het is maar voor hobby dus ik ga geen speciaal prog kopen ik heb ook al zitten denken aan
adobe element 15 deze heb ik op de laptop staan kan wel eens proberen
iedereen weer bedankt voor zijn reactie ik laat de vraag nog even openstaan
e de waele
 
Het is mij nog niet gelukt Ik heb een scherpe afdruk van een PDF schema zodra ik dit ergens in probeer te openen of copieren ik heb al zowat van alles geprobeerd dan gaat het altijd fout of de benaming is niet meer te lezen of alles is onduidelijk of alles is duidelijk maar dan staan de kleuren er weer niet op Ook een schermafbeelding lukt niet deze is dan niet meer te lezen Ik heb ook geprobeerd met het programma photoschop elements 15 dan is de afbeelding heel duidelijk maar dan staan de kleuren er weer niet op Wat zou ik nog kunnen doen ?? om dit schema te kunnen bewerken ?? mischien dat er nog iedeen komen
e de waele
 
Misschien is de app LovetoPDF iets voor jou. Je zet daarmee moeiteloos PDF-bestanden over in een Word bestand, hetgeen het makkelijker maakt om te kopiëren en te plakken.
 
Plaats die PDF eens hier.
 
Beste forum leden het is gelukt met het programma CONVERTIO heb dit eerst eens geprobeert en het is goed gegaan ik ken het schema nu in JPEG laden en zowat alles mee doen Als ik dit vergroot dan blijft alles duidelijk mischien dat de andere leden dit ooit ook wel eens gebruiken
Edmoor het is een schema van een CNC plasma snijder schema staat op internet eventueel in pdf
 
Maar gaat het "koppelen van de (elektronische) lijnen" als je dat voor 2 plaatjes wilt doen ook goed, iets dat in je startvraag ook stond? Dat was ook mijn probleem als je het met vergroten/verkleinen doet dat het resultaat hmmm was. Dan was destijds die speciale software eigenlijk toch wel vaak nodig (althans bij mij).
 
Blijkbaar weet TS niet hoe hij links moet plaatsen. Convertio (geen link) kent meerdere converters en Edmoor moet het schema van de plasma snijder ( geen link) zelf maar op internet zoeken.
 
Hier het schema van de CNC
 

Bijlagen

  • SCHEMA CNC .pdf
    539,7 KB · Weergaven: 9
route 99 Bij mij speelde dit geen rol omdat ik van het schema alleen een gedeelte nodig heb dat heb ik er nu uitgesneden en behandeld Ik heb dus geen losse onderdelen (bedrading )die ik aan elkaar moet koppelen
mv rg e de waele
 
Fijn dat je iig daar geen last van had, dank je voor de extra toelichting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan