windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
145
hallo,

ik draai op het moment windows xp, maar ik zou graag de trial version van windows 7 uitproberen. ik heb hier echter totaal geen verstand van. hoe moet het? ik ben hem al aan het downloaden, maar installeren? hoe??? wat tips zouden zeer welkom zijn.
alvast bedankt.
 
Die moet je branden op een cd met bijvoorbeeld Isoburn.

edit: betere uitleg

1. Plaats de installatie dvd in de speler, start uw computer opnieuw en start op vanaf dvd.
2. Na enige ogenblikken wordt u de mogelijkheid geboden tot het uitvoeren van een hardware check. Het uitvoeren van een hardware check kan handig zijn om zeker te weten dat Windows 7 zonder problemen op uw computer geïnstalleerd kan worden. Klik op Next om de installatie voort te zetten.
3. Kies in het volgende scherm voor de optie Install Now.
4. Accepteer de gebruikersovereenkomst.
5. In het scherm dat daarop volgt kiest u voor de Custom Installation.
6. Kiezen voor Custom installation brengt u in een scherm waarin u kunt aangeven op welke vrije partitie of harde schijf Windows 7 geïnstalleerd moet worden.
7. Vervolgens begint Windows met het installeren van het besturingssysteem op uw computer. Na ongeveer een kwartier volgt een eerste herstart.
8. Na het herstarten van de computer meldt de setup netjes dat het register wordt klaargemaakt en services worden gestart. Daarna komt het installatiescherm weer even in beeld waarin u kunt zien dat Windows bezig is met het afronden van de installatie.
9. Na opnieuw een herstart vertelt Windows dat het bezig is de computer gereed te maken voor het eerste gebruik.
10. Vervolgens moet er een gebruikersnaam worden ingevoerd. Leuk detail is wel dat Windows automatisch de gebruikersnaam toevoegt aan de computernaam die de computer straks krijgt in een eventueel netwerk. Ook moet een wachtwoord worden aangemaakt voor die account.