windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
145
hallo,

ik draai op het moment windows xp, maar ik zou graag de trial version van windows 7 uitproberen. ik heb hier echter totaal geen verstand van. hoe moet het? ik ben hem al aan het downloaden, maar installeren? hoe??? wat tips zouden zeer welkom zijn.
alvast bedankt.
 
Die moet je branden op een cd met bijvoorbeeld Isoburn.

edit: betere uitleg

1. Plaats de installatie dvd in de speler, start uw computer opnieuw en start op vanaf dvd.
2. Na enige ogenblikken wordt u de mogelijkheid geboden tot het uitvoeren van een hardware check. Het uitvoeren van een hardware check kan handig zijn om zeker te weten dat Windows 7 zonder problemen op uw computer geïnstalleerd kan worden. Klik op Next om de installatie voort te zetten.
3. Kies in het volgende scherm voor de optie Install Now.
4. Accepteer de gebruikersovereenkomst.
5. In het scherm dat daarop volgt kiest u voor de Custom Installation.
6. Kiezen voor Custom installation brengt u in een scherm waarin u kunt aangeven op welke vrije partitie of harde schijf Windows 7 geïnstalleerd moet worden.
7. Vervolgens begint Windows met het installeren van het besturingssysteem op uw computer. Na ongeveer een kwartier volgt een eerste herstart.
8. Na het herstarten van de computer meldt de setup netjes dat het register wordt klaargemaakt en services worden gestart. Daarna komt het installatiescherm weer even in beeld waarin u kunt zien dat Windows bezig is met het afronden van de installatie.
9. Na opnieuw een herstart vertelt Windows dat het bezig is de computer gereed te maken voor het eerste gebruik.
10. Vervolgens moet er een gebruikersnaam worden ingevoerd. Leuk detail is wel dat Windows automatisch de gebruikersnaam toevoegt aan de computernaam die de computer straks krijgt in een eventueel netwerk. Ook moet een wachtwoord worden aangemaakt voor die account.
11. Zodra het aanmaken van de account voltooid is, vraagt Windows om de product key.
12. Windows vraagt daarna de juiste tijdzone (Amsterdam) op te geven en met welk type netwerk we verbinding willen maken, Home Network in de meeste gevallen. Windows zal deze instellingen opslaan en de computer voor eerste gebruik starten.

Bron: personalcomputercare

edit 2: http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/windows/dual-boot-xp-vista-windows7.htm het hele artikel + uitleg
 
Laatst bewerkt:
ok dan, maar hoe zit het dan bij het opstarten? vraagt hij dan welk besturingssysteem ik wil opstarten ofzo? en aan het eind van de trial periode, MOET ik hem dan aanschaffen, of kan ik dan weer gewoon 7 deinstalleren en verder gaan met xp? ik heb namelijk geen enorme berg duiten als 15-jarige, en het geld dat ik heb kan ik wel beter spenderen. werken dan alle programma's ook weer gewoon onder xp? hoe zit dat allemaal?
alvast thx
 
tijdens het opstarten geeft hij de keuze 'druk op een willekeurige knop om vanaf de cd/dvd te starten', als je dan op een knop drukt start hij vanaf de cd/dvd en kan je installeren... als je 2 besturingssystemen hebt geinstalleerd vraagt ie welke je wilt starten, tenzij je windows xp verwijderd en alleen windows 7 installeert

als de trial verloopt kan je niet meer op windows 7, maar je wordt niet verplicht het aan te schaffen. je kan het gewoon verwijderen en een andere versie van windows (o.i.d.) installeren.
 
Laatst bewerkt:
Hoop wel dat je de officiele versie aan het downloaden bent.
Andere versies zijn besmet.
 
Tja, maar heb je dan de inherente boodschap niet begrepen?;)
 
die heeft toch niks met de schrijfwijze te maken :p? naja ik zal wel een detailtje missen :/
 
Let wel voor het opstarten vanaf een cd of dvd het een noodzaak is om in het bios de bootvolgorde aan te passen anders gaat dit niet werken volgens mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan