Windows installatie wordt afgebroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Ik heb een laptop HP Compaq nc6400 gekregen zonder CD's. De hard disc is geformatteerd (NTFS) en nog leeg. Tijdens de installatie van Windows XP schakelt de laptop zichzelf uit op het moment dat de HD benaderd wordt.
Ik heb geprobeerd de HD met FDISK te benaderen, echter met hetzelfde resultaat, de laptop schakelt zichzelf uit. De HD aan een andere PC gehangen en daar wordt hij normaal gezien. Ook nog geprobeerd 98 te installeren maar dan geeft hij de melding "niet toegewezen schijfruimte configureren (aanbevolen)" Heeft er iemand een suggestie?
 
Zit een sata controller in, XP kun je dan alleen of geslipstreamd met die driver of via een flop en F6 installeren.

Probeer een live Linux cd of windows PE DVD indien er een DVD station inzit.

Waarom hij uitvalt is dan nog de vraag, stofvrij?
 
Als het geen originele compaq XP-cd is dan zul je er zelf een moeten fabriceren met behulp van hun drivers.

Maar misschien werkt het onderstaande ook voor je:

Op ccm net las ik het volgende advies.

"Check your bios, make sure your sata controller is set to ATA, not AHCI. Otherwise the computer wont see the drive when trying to install XP in some cases."

Succes

EDIT: ik vond een uitgebreide handleiding bij hp. Zie de gebruikte zoekopdracht in het plaatje: Nadat je c00757973 hebt ontvangen moet je er een .doc van maken (F2) en dan is het nog een kwestie van lezen.Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan