Windows installer ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malatesta

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Berichten
48
Hoi, we hebben het volgende probleem.In november hebben we Microsoft Office 2010 opnieuw geïnstalleerd na het inbrengen van een nieuwe harde schijf. Tot begin deze maand konden we alle Office applicaties, zols Word, Excel, enz probleemloos gebruiken. Sinds een week echter verschijnt bij het opstarten van bijv. Microsoft Word, of Excel de melding "Windows installer" "installatie voorbereiden" wat voordien nooit op het scherm verscheen.
Na een tijd verschijnt een 2de melding "Kan dit updatepakket niet openen. Controleer of het updatepakket bestaat en of u er toegang tot hebt, of neem contact op met de fabrikant van de toepassing om er zeker van te zijn dat dit een geldig Windows Installer-updatepakket is". We stellen tegelijkertijd vast dat er 2 windows updates zijn die maar niet kunnen worden geïnstalleerd, nl hierna volgt wat op het scherm verschijnt na de mislukte installatie :" Beveiligingsupdate voor herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 (KB2538243)
Installatiedatum: ‎8/‎12/‎2012 18:49 Installatiestatus: mislukt Foutdetails: Code 64C Type update: belangrijk
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld waardoor MFC-toepassingen kwetsbaar worden voor DLL-invoeging omdat in MFC niet het volledige pad naar systeem- en lokalisatie-DLL-bestanden wordt opgegeven. U kunt uw computer beveiligen door deze update van Microsoft te installeren. Nadat u dit item hebt geïnstalleerd, moet u mogelijk de computer opnieuw opstarten.

en tevens "KB959209: Microsoft .NET Framework 3.5 Family Update (x86) Installatiedatum: ‎8/‎12/‎2012 18:49 Installatiestatus: mislukt Foutdetails: Code 80070663
Type update: belangrijk
Deze update is geschikt voor Windows Vista Service Pack 2 en Windows Server 2008 Service Pack 2. De Microsoft .NET Framework 3.5 Family Update biedt compatibiliteits-pakketupdates voor problemen die door klanten zijn gerapporteerd na de release van Microsoft .NET Framework 3.5 SP1. Deze update en de bijbehorende licentie zijn onderhevig aan de licentievoorwaarden voor Windows Vista en Windows Server 2008.

Heeft iemand een idee of er misschien een link is tussen beide problemen,nl. het niet kunnen opstarten van Office applicaties en het mislukken van die Beveiligingsupdates ? Hartelijk dank alvast voor elke goede raad.
 
Laatst bewerkt:
Het beste eerst Fixit oplossingen draaien van de Microsoft website.
http://support.microsoft.com/fixit
Bijvoorbeeld deze:
http://support.microsoft.com/mats/windows_update/nl
Dan virusscanner uitschakelen en de genoemde updates met behulp van het KB nummer zoeken op de Microsoft website en vanaf daar downloaden en installeren.

Hier kan je lezen hoe je .NET Framework kan bijwerken of opnieuw kunt installeren als dat nodig is:
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...-updates/46c393e6-c912-4153-8004-771fecf427d1
 
Hallo Alfred, bedankt voor de snelle reactie. We hebben meteen die Fixit proberen te draaien, maar kregen alga
 
Hallo Alfred, bedankt voor de snelle reactie. We hebben meteen die Fixit proberen te draaien, maar kregen algauw de melding : "Er is een fout opgetreden bij het verbinden met de server. Probeer het later opnieuw. Foutcode : 80070663"We hebben dit nog enkele malen geprobeerd maar met hetzelfde resultaat en bovenvermelde foutcode. Via de Microsoft website hebben we de 2 updates proberen te downloaden, helaas ook hier geen geluk. Er verscheen de melding " the feature you are trying to use is on a CD-ROM or other removable disk that is not available. Insert the Microsoft Visual C++2008 Redistributable x 86 9.0.30729.6161"disk en click ok". Over welke CD-ROM gaat het hier ? Van zoiets worden we echt gek want we zijn leken op dat gebied. Moeten we misschien de Offcie CD-rom opnieuw installeren ? Zou dit helpen ? Bedankt en mvg
 
Het gebrek moet dan haast wel in het registratie proces zitten. Er is immers een nieuwe schijf geplaatst en Microsoft ziet dit natuurlijk als een te grote verandering om mee akkoord te gaan. Je kan telefonisch meestal opnieuw registreren met de code op de licentie, de CD of het boekje, bij de hand maar misschien is het een bijgeleverde OEM versie en dan is de licentie voor slechts éénmalig gebruik.

Opnieuw installeren geeft mogelijk duidelijkheid over dat je geen geldige licentie meer hebt. De foutmelding zegt in ieder geval dat je mogelijk geen toegang tot de update hebt. Ik maak mij over updates niet zoveel zorgen en heb de automatische updates uitgeschakeld.

Is er iemand die meer ervaring met nieuwe office installaties en foutmeldingen over updates heeft?
 
Zelfde probleem: Kan dit updatepakket niet openen

Ik heb idd precies hetzelfde probleem als Malatesta. Ook mijn windows updates werken niet meer, dus ik denk dat het wel verband heeft met elkaar. Nu voor beide nog een oplossing vinden..
 
Hallo Alfred, nogmaals bedankt voor uw reactie. Alhoewel het probleem met onze Microsoft Office is intussen opgelost doordat ik Office mbv. de originele CD-ROM opnieuw heb geinstalleerd nadat ik vooreerst Office had verwijderd van mijn harde schijf. Het probleem met de 2 updates die maar telkens mislukken ,nl: Beveiligingsupdate voor herdistribueerbaar pakket Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 (KB2538243) & KB959209: Microsoft .NET Framework 3.5 Family Update (x86)blijft echter bestaan. Ik weet niet direct hoe deze problemen aan te pakken. Ik ben daar echt een leek in, hoor. Misschien ziet een andere lezer nog een optie ? Bedankt.
 
Hallo, ons probleem ivm de updates is nog niet opgelost. Twee belangrijke updates KB2538243 & KB959209 kunnen ogenschijnlijk niet worden geladen. Wij blijven de foutmelding Code 80070663 & Code 64c (80072F8F) krijgen. Verder informatie, bij de foutmelding is : Microsof Visual (+2008) Service Pack 1.Mocht iemand hiermee ervaring hebben, dan zullen wij dat graag horen. bedankt
 
Hallo Mega Senior, bedankt voor uw reactie. Voor ons is die nogal ingewikkeld.... Desniettemin hebben we de .NET Framework kunnen de installeren via de tool. Maar het installeren van de Engelse versie van VC++ SP1 via de Mircrosof website is mislukt en we kregen de volgende melding : A compatible version of Visual Studio 2008 was not detected on the system. This update is designed for only the Microsoft Visual Studio 2008 (ENU) product family, and is not compatible with any Express editions.En hier staan we dus, nog steeds met dezelfde onwetendheid als op 9 december toen we ons probleem voor het eerst hebben geplaatst. Bestaat er echt geen niet al te moeilijke procedure om aan dit probleem te verhelpen ?Mocht iemand ons op een eenvoudige manier, stap voor stap, kunnen uitleggen wat we moeten doen, we zouden opgelucht zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan