Windows Installer error 1903.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Hallo,

Ik probeer een softwarepakket te installeren op een Win7 systeem en krijg steeds een Windows Installerfout error 1903.
Ik heb het zelfde pakket ook al eerder op een Win8 systeem geïnstalleerd en daar ging het wel goed.
Hier staat er iets over, maar geen oplossing:http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa372835(v=vs.85).aspx

Nu heb ik in de eigenschappen van beide installers gekeken, het lijken mij dezelfde versies.

Kan ik de installer opnieuw installeren? Maar welke moet ik hebben: http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=8483
 
De link heeft het totaal niet over problemen met de installer, maar over problemen dat bepaalde bestanden die door de installer overschreven moeten worden op dat moment 'open' staan en dus niet verwijderd/overschreven kunnen worden.

Mag ik aannemen dat je al geprobeerd hebt het opnieuw te doen na een volledige herstart van Windows? Indien dat niet helpt (foutmelding blijft), dan wordt het een kwestie van Windows in clean modus opstarten en het dan opnieuw proberen. Zie deze link.

Tijs.
 
Vond alleen referenties naar problemen die door het te installeren programma heeft met Visual c++ runtime versies 2005 en 2008 en Visual Studio Tools for Applications.
Onder de streep was het in ieder geval geen Windows fout maar een fout in de te installeren software (wellicht i.c.m. bovengenoemde software of andere software).
Met de maker van de software in contact treden over je probleem, zou mijn suggestie zijn.

Mogelijke workarounds (niet echt een oplossing, dus) zouden de registry aanpassingen uit deze link kunnen zijn.

En nog iets waar je naar kunt kijken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Open de Windows Logboeken
Kijk in logboek Toepassing
Zoek de meldingen van het type Fout die MsiInstaller als bron hebben rond de tijd dat je de installatie geprobeerd hebt. De details van die meldingen zouden je meer informatie moeten geven welke actie op welke bestand/bestanden die 1903 fout ontstond.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Precies om die software gaat het ook!
Vreemde is dat ik ooit een oudere versie van het progamma geïnstalleerd had maar allang geleden verwijderd. Tijdens de installatie vraagt hij dus of ik de nieuwe versie wil installeren of de oude upgraden???? Terwijl ik die toch echt lang geleden al verwijderd heb. Ik denk dat hier de fout zit. Er is blijkbaar zoveel rommel van die oude installatie achtergebleven dat hij dat toch nog vind. De installatie op het Win8 systeem was maagdelijk dus...
Neem alleen al in het register. Als ik in regedit zoek op die software vind hij heel veel sleutels en om die allemaal handmatig te verwijderen is niet te doen denk ik. Registercleaners als Ccleaner, Eusing en Registry mechanic krijg dus ook niet alles weg. Met deze progamma's kan je ook niet gericht zoeken op registersleutels van deze software. Is er eigenlijk zo'n soort progamma??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan