Opgelost Windows vriendjespolitiek met OneDrive omzeilen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Windows 11, als ik een willekeurig Word bestand wil opslaan op mijn computer, wil Windows hem standaard in OneDrive zetten. Ik wil dat niet, gebruik het niet, en sla vrijwel altijd op Bureaublad op. Maar Windows komt niet op het idee dat als ik nooit in OneDrive opsla en wel 20x keer per dag op het bureaublad, dat het wellicht een goed idee zou zijn om die als suggestie te presenteren. Daarnaast moet ik een klik of 5 doen voor ik dan op eindbestemming bureaublad ben aanbeland en daadwerkelijk kan opslaan, dat was vroeger met XP wel beter.

Hoe kom ik van deze ellende af?
 
Je kunt dat gewoon instellen, wel vrij diep verborgen in de Office-settings.
Verwijder OneDrive als je het toch niet gebruikt, scheelt veel resources.

Instelling gevonden:
 

Bijlagen

  • Office bewaar-locatie.png
    Office bewaar-locatie.png
    42,2 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Je kunt dat gewoon instellen, wel vrij diep verborgen in de Office-settings.
Diep? Als je de Opties opent, zit Opslaan in de eerste laag; ook te zien op je plaatje. Ondieper als dat kan een instelling niet ‘verborgen’ zijn :). Zou inderdaad genoeg moeten zijn om OneDrive te omzeilen. Heb dat zelf ook gedaan.
 
Je kunt dat gewoon instellen, wel vrij diep verborgen in de Office-settings.
Verwijder OneDrive als je het toch niet gebruikt, scheelt veel resources.

Instelling gevonden:
Thanks! Ik heb dit gedaan maar bij 'opslaan als' geeft hij bovenaan nog steeds aan OneDrive - Persoonlijk. Ik ga de komende dagen nog een paar keer testen...
 
OneDrive al echt goed verwijderd?
 
OneDrive al echt goed verwijderd?
Ik heb Onedrive bij 'programma's installeren/verwijderen' verwijderd. Ik heb ook hiernaar gekeken: https://support.microsoft.com/nl-nl...ommige,de map OneDrive uit Bestandenverkenner.

Daar staat dan dat er een icoontje van Onedrive moet zijn in het systeemvak maar die zie ik ook niet.

In de verkenner zie ik geen map OneDrive.

Maar als ik in Word een document opsla, blijft dat rotding zeuren dat ie wil opslaan in OneDrive Persoonlijk. En als ik dan opslaan klik, slaat hij wel 'ergens' op.
 

Bijlagen

  • Word - extra opslaglocaties uitzetten.jpg
    Word - extra opslaglocaties uitzetten.jpg
    27 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan