wireless G usb Adapter voor Linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

naishkiter

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
35
Ik ben zojuist overgestapt van Windows -> Linux.
Ik gebruikte tot voor kort een wireless G usb Adapter van het merk Belkin om verbinding te hebben tot mijn draadloos netwerk. Op het doosje van dit product staat echter dat de software enkel compatibel is met WIN98, ME, 2000, XP

Bestaat er een wireless adapter die Linux wel ondersteunt en in dezelfde prijsklasse ligt (15-20 EUR)? Of kan ik deze software wel compatibel maken mbv de software 'Wine'?

Thanx!:thumb:
 
Dat er op het doosje staat dat hij alleen compatible is voor MS producten zecht niet zo heel veel.

Heb je aan onderstaande link iets?
http://opensource.bureau-cornavin.com/belkin/index.html

sowieso is het handig om je Distributie te kennen voor iets beter zoeken.
Daarnaast heb je hopelijk in bovenstaande link de chipset van de stick achterhaald wat erg nuttige info is
 
@nashkiter: Het zou niet meer dan terecht zijn dat je terugmeldt wanneer je probleem is opgelost. Ik zie hier dat je het probleem met Ubuntu i.c.m. die Belkin al opgelost hebt. Heb je daar de tip van Ellasar voor gebruikt?

Tijs.
 
die internetverb die gelukt was, was vr mijn laptop (die heeft draadloze ontvanger) mijn desktop heeft dat niet en moet dus via externe adapter internet ontvangen...

Nog een vraagje waar je mss antwoord op weet:

adobe flashplayer werkt niet op deze versie van Ubuntu: kan ik een adobe flashplayer vinden die werkt op Linux Ubuntu 9.04?

Dat van die adapter ga ik morgen onderzoeken (...:eek:...)
 
Welk webbrowser gebruik je onder Ubuntu?

Tijs.
 
Kijk even hier en evt. hier, hopelijk kom je ermee uit.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Op deze site staat dat ik een .so bestand moet kopiëren in de 'plugins directory'
ik ben nog maar net Linux-gebruiker -> kan u mij uitleggen waar ik dit bestand moet plakken?

+

Een volgend probleem: ik startte gisteren mijn pc op, zonder problemen -> nu wil ik hem opnieuw opstarten, mr mijn beeldscherm geeft de melding 'No signal'
kan het zijn dat Linux Ubuntu 9.04 een speciale grafische kaart nodig heeft, of is er iets anders aan de hand?
 
Laatst bewerkt:
Start een console als root.
Doe daar:
cd /
ls -alr plugins

Alternatief is:
cd /
locate plugins

Hopelijk levert je dat op waar Firefox zijn plugins map heeft staan. Zal waarschijnlijk staan onder /usr/lib/firefoxXXXX
(waarbij XXXXX staat voor de versie van Firefox die op je systeem staat) of onder
/usr/lib/firefox

In de gevonden map dan dat .so bestand kopieren.

Succes,

Tijs.
 
Kijk even in je andere geopende topic, daar heb ik linken neergezet waar je wat aan hebt.
Gelijk een aantal dingen doen na de installatie is een vereiste en op die linken staat precies wat en als je dat allemaal hebt gedaan dan werkt alles naar behoren.
 
Ook al staat er een windows logo op het doosje van de USB adapter, de kans dat het gaat werken onder Linux is redelijk tot groot te noemen ;)

Er zijn zo wie zo haast geen apparaten, waarbij ze die garantie vanuit de fabriek mee geven, dat het werkt onder Linux, terwijl de meest dingen dat wel gewoon doen. Of anders dat in de toekomst alsnog gaan doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan