WMP600N ziet router niet (RT-AC68U)

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinberto

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Berichten
193
Hi,


Ik heb in een computer voor beneden een WMP600N zitten wat een hele goede kaart blijkt, maar hij werkt serieus maar half.
Hij kan de 5Ghz netwerken niet vinden, doe ik windows 7 driver forceren, dan vind hij ze wel, maar dan op miniscule snelheid.
Met windows 8.1 driver werkt dus alleen 2.4ghz. Maar wat nu speelt is het volgende: Hij ziet elk mogelijk netwerk in de buurt, behalve mijn ac68u, die letterlijk in de meterkast 2 meter verderop zit.

Wie weet wat hier de oorzaak kan zijn of de oplossing?

Btw, ik vind de AC68U op kabel en 5ghz N-band/AC-band een dikke baas. maar de 2.4ghz heeft voor zijn verwachtingen echt weinig bereik. heb alles al geoptimaliseerd, draai momenteel merlin build. weet iemand hier ook iets op?

Alvast Bedankt,
 
Staan de antennes van de router en insteekkaart in dezelfde richting?
Die 5GHz band is in de router goed ingesteld?

En hoe is de communicatie met de router van andere wifi apparaten?

De 2,4GHz band wordt door veel apparaten gebruikt, woon in een stad dan wordt het al lastiger, ander kanaal kan soms helpen.

De driver in W8.1 in de compatibiliteitsmodus geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
Voor het 2,4ghz netwerk: Zou kunnen zijn dat de netwerkadapter op lokatie USA staat ingesteld, maar het wifi netwerk zich op kanaal 12 of 13 bevindt, die in de USA niet beschikbaar zijn.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je wifi adapter onder Netwerkadapters, en kijk in tabblad Geavanceerd of je daar een optie tegenkomt daaromtrent en zet het zo dat kanaalnummers 1 t/m 13 verbindbaar worden.

Zoals gezegd: Alleen zinvol als je wifi netwerk zich (momenteel) op kanaal 12 of 13 bevindt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Staan de antennes van de router en insteekkaart in dezelfde richting?
Die 5GHz band is in de router goed ingesteld?

En hoe is de communicatie met de router van andere wifi apparaten?

De 2,4GHz band wordt door veel apparaten gebruikt, woon in een stad dan wordt het al lastiger, ander kanaal kan soms helpen.

De driver in W8.1 in de compatibiliteitsmodus geïnstalleerd?

antennes etc staan goede richting, zou in principe niet veel uit moeten maken aangezien ze naar t noorden gericht staan (van de kaart) en het pikt wifi van de zuider buren op.
er zijn hier veel netwerken ja, ik heb daarom nu ook de router naar kanaal 13 gezet ipv automatisch. ik merk dat de snelheid wel wat beter is, noch 25-30 mbit op 5 meter afstand en met de 5ghz is dit dik 80. de drivers heb ik op elke mogelijkheid geinstalleerd. maar te vergeefs. correctie: windows 7 driver gebruiken onder windows 8.1 word aangeraden, maar als je die normaal wilt installeren zegt hij dat computer niet goed is ofzo. weet even niet exact de melding. maar de pc is iig dikke i7 dus daar ligt t niet aan haha

Voor het 2,4ghz netwerk: Zou kunnen zijn dat de netwerkadapter op lokatie USA staat ingesteld, maar het wifi netwerk zich op kanaal 12 of 13 bevindt, die in de USA niet beschikbaar zijn.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je wifi adapter onder Netwerkadapters, en kijk in tabblad Geavanceerd of je daar een optie tegenkomt daaromtrent en zet het zo dat kanaalnummers 1 t/m 13 verbindbaar worden.

Zoals gezegd: Alleen zinvol als je wifi netwerk zich (momenteel) op kanaal 12 of 13 bevindt.

Tijs.

ik heb de adapter wel goed ingesteld dat hij de router zou moeten zien. heb aan gezet dat hij kanaal 1 t/m 14 moet kunnen zien. over de 5ghz instellingen wat ik daar vind, als ik die allemaal goed zet komt er niks qua 5ghz in beeld bij netwerken.
 
Gaat erom dat de 2.4GHz band ipp een verticale polarisatie heeft maar de antennes van een insteekkaart zitten nooit goed, alleen de bovenste.

En over de driver, via compatibiliteitsmodus werken ze over het algemeen wel.
Want de 5GHz band is vrijwel niet bezet en vaak sneller zoals je hebt ervaren

En over andere wifi apparaten of die hetzelfde probleem hebben leest ik niets.

Overigens zal het geen millibit zijn maar Mbps anders wordt het wel heeeel langzaam.:)
 
Gaat erom dat de 2.4GHz band ipp een verticale polarisatie heeft maar de antennes van een insteekkaart zitten nooit goed, alleen de bovenste.

En over de driver, via compatibiliteitsmodus werken ze over het algemeen wel.
Want de 5GHz band is vrijwel niet bezet en vaak sneller zoals je hebt ervaren

En over andere wifi apparaten of die hetzelfde probleem hebben leest ik niets.

Overigens zal het geen millibit zijn maar Mbps anders wordt het wel heeeel langzaam.:)
mbit = mbps toch,

over de andere apparaten, (vergeten te melden sorry) die werken prima behalve de iphones hier in huis. maar das de iphones probleem vind ik. en win7 driver via compatibiliteitsmodus weigert hij te installen.
 
Lol, m=milli, M=mega.

1. Download the WMP600N Windows 7 Drivers from http://support.linksys.com/en-eu/support/adapters/WMP600N

2. Unpack the drivers; somewhere easy to reach (such as the desktop)

3. Open the Device Manager (devmgmt.msc in "Run")

4. Right-click on Linksys WMP600N Wireless-N PCI Adapter with Dual-Band and choose "Update Driver"

5. Choose the bottom option: "Choose driver from computer"

6. Choose the bottom option: "Let me choose from a list of drivers on my compter"

7. Click the button: "Have Disk.."

8. Browse to where you unpakced the drivers (your desktop)

9. Choose the correct instruction set for your computer x64 or x86

Gevonden op een forum, handmatig dus.

Hebben iPhones's een 5MHz band? heb geen idee.

M'n tablet wel.
 
NB: Zover ik kan zien kun je alleen een .ISO bestand downloaden (deze).
Die kun je (bijv.) m.b.v. 7-zip uitpakken.
Als je via Apparaatbeheer wilt updaten zouden de uitgepakte drivers moeten staan onder PureInstaller\adapter\vista\x86 voor 32-bit Windows en onder PureInstaller\adapter\vista\amd64 voor 64-bit windows.

Overigens is het (onder de motorkap) gewoon een RalinkTech adapter, waarvan (even vlug, kan er naast zitten) hier de drivers staan. [Fake een e-mail adres, vul de rest wel goed in.] Evt. (als het toch fout is) zou ik verwachten dat dan deze de goede is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ook de laatstgelinkte driver van Lange Pier (downloaden via klikken op "Télécharger") kan worden uitgepakt met (o.a.) 7-zip.
Driver staat dan (voor toepassing in Apparaatbeheer) onder de submap drivers\Win8BLUE\x86 voor 32-bit Windows en drivers\Win8BLUE\x64 voor 64-bit Windows.

Tijs.
 
Tis een zelfuitpakkend bestand hoor en je kunt daar ook voor Dutch als taal kiezen, best een handige site.
 
ik ga t is proberen met de links die gegeven zijn. ja ik had de win7 driver ook geprobeerd handmatig te installeren maar dan zei hij dat t geen geldige drive was
 
Toch nog even een aanvulling:

5GHz probleem is bekend probleem met ralink in windows 8.1 en de driver lost het probleem inderdaad op. Omdat ik zelf niet zo van die verzamelsites houd wil ik ook nog even de link van de eigenaar linken in het topic:

http://www.mediatek.com/en/downloads/
 
Tis gelukt guys, de windows vista driver deed het em. de win7 driver wou hij maar niet accepteren. maar goed.

In iedergeval bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan