woorden automatisch dupliceren in Word 2013 of 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramimaxx

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2016
Berichten
2
Beste,

ik heb volgende vraag rond het dupliceren van woorden in een word-doc:

bovenaan in een word doc staan een bedrijfsnaam, deze bedrijfsnaam wil ik verderop in hetzelfde word doc laten terugkomen.

Dus VB:

Aan : Bram / "BEDRIJF"
...
Daarom kan u hieronder onze beste offerte vinden voor "BEDRIJF"

Hoe kan ik dit doen zonder gebruik van een excel doc?

alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Als je een Docvariabele of Bladwijzer gebruikt, kun je in het document met een REF veld verwijzen naar die variabele of bladwijzer.
 
Beste, lukt me niet ...

1 ik selecteer een zin > invoegen > bladwijzer en geef deze de naam "type"
2 ik ga verder in het doc in een zwevend tekstvak staan en kies invoegen > snelonderdelen > veld > kies REF > kies "type"
3 de tekst van de bladwijzer verschijnt
4 als ik de tekst die ik heb aangeduid als bladwijzer aanpas, gebeurt er helemaal NIETS ...
 
En toch doe je het goed :D. Word is geen Excel of Access; het is een tekstverwerker. In beginsel sla je letters op papier, that's it. Een typemachien heeft dus geen techniek nodig om automatisch te rekenen, wat Excel wel heeft. Je zult de 'berekening' dus moeten forceren. Dat kan op 2 manieren, waarvan eentje semi-automatisch is. Als je een document afdrukt (of afdrukvoorbeeld), dan wil je natuurlijk niet dat je de verkeerde tekst ziet. Word weet dat ook, en werkt het document dus zelf al bij. De tweede manier is: selecteer alle velden (<Ctrl>+<a> is dan logisch) en druk daarna op <F9>. Word werkt nu alsnog alle velden bij. Maar waarom zou je.... het is meestal niet nodig. Als je het document sluit en opnieuw opent, is het ook weer bijgewerkt. EN bij afdrukken dus ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan