Word 2010 rode golflijntjes komen telkens terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
197
Als ik in Word 2010 enkele zinnen getypt heb zijn er enkele woorden waaronder rode golflijntjes verschijnen. Als ik dan de opdracht geef: negeren, verdwijnen ze. Maar zodra ik weer hetzelfde document opent en en deze tekst kopier en plak in een ander document komen de rode golflijntjes weer op dezelfde woorden. Heb ik per ongeluk een verkeerde toets combinatie ingedrukt of is er iets gewijzigd in Word zelf? De spellingscontrole in het NL wil ik graag aanlaten, omdat ik er de vorige keren nooit problemen mee heb gehad.:confused:

Alvast bedankt .
 
Laatst bewerkt:
Spellingcontrole houdt niet bij wat er al genegeerd is.
Dus wat er gebeurt is hoe spellingscontrole standaard werkt.

Tardis
 
Hoi Knager,
Ja, de spellingscontrole werkt per document (opnieuw).

Maar als je niet in het eerste document op "negeren" klikt maar op "Toevoegen aan woordenlijst", dan komt het in de extra woordenlijst custom.dic (= van door de gebruiker goedgekeurde woorden) die voor alle documenten geldt.
En dan wordt het door de spellingscontrole in het tweede document wel goedgekeurd: geen rode golfjes. :)

Je kunt ook rechtstreeks in de custom.dic komen; in Word 2003 gaat via menu Extra > Opties > tabblad "Spelling en grammatica" > knop "Aangepaste woordenlijsten..." > de custom.dic aanklikken > en dan kan je 'm wijzigen: woorden toevoegen of verwijderen.
 
Ok, Office staat standaard zo ingesteld dat er geen rode golflijntjes voorkomen in het document in het zeldzame geval dat je spelling & grammatica perfect is...
:p:D:):thumb:

Ik heb zelf een Engelse 2007, & daarin klik je de Office-button (linksboven, rond, Office-logo), 1narechtsonder de knop Word (Excel, whatever) Opties, & dan in het linkervak Spelling (Proofing).
Vink daarin Controleer spelling tijdens het typen UIT.
Vink Markeer Grammatica fouten tijdens het typen UIT.
Selecteer in de lijst onder Uitzonderingen voor (Exceptions for): Alle nieuwe documenten (All new documents)
Klik OK.

Nu kan je, heel leerzaam, je document typen zoals je wilt, er zal geen waarde-oordeel meer plaats vinden in de vorm van rode golf-lijntjes.
Als je klaar bent, zet je de cursor aan het begin van het document, & klik je op het lint (ribbon) Herzieningen (Review), Spelling en grammatica (Spelling & Grammar).

Document opnieuw controleren? Zie Word opties, Spelling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan