word document op alleen lezen zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisper380

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
1.247
Hallo

Op mijn website wil ik handleidingen plaatsen en deze moeten alleen te lezen zijn voor anderen.
maar hoe stel je dit in?
 
Ok dat ga ik eens proberen maar als er andere manieren zijn hoor ik die ook graag.

alvast bedankt iedereen en replacedirect:thumb:
 
Wat bedoel je met 'alleen lezen'?
Dat ze niet gedownload mogen worden?
 
ze mogen gedownload worden maar niet worden bewerkt. dus dat je ze alleen maar kan lezen.
 
Hoi,

Maak er PDF-jes van. Dat kan met Word 2007 al heel makkelijk.
Maar - zoals vele vraagstellers met jou - verzuim je te vertellen met welke versie van Word je werkt ...... WORSE !
 
sorry ik werk op stage met office xp en thuis met 2003 of 2007.

maar ik weet al een manier heb nog eens goed gegoogled en ben een uur bezig geweest maar heb het volgende gevonden:
(ik gebruik een engelse word op dit moment dus probeer het zo goed mogelijk in het nl uit te leggen)

klik op extra > beveilig document > formulieren + wachtwoord > ok > nogmaals wachtwoord ingeven > ok.

en extra > opties > tab beveiliging > wachtwoord om te bewerken > vink alleen lezen aanbevolen aan.
en nu kan niemand, behalve de gene die het wachtwoord heeft, nog iets aanpassen, ook niet als je het bestand opslaat onder een andere naam.

dus de vraag is opgelost

nog bedankt voor het meedenken en hopelijk hebben meer mensen hier iets aan.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan