Word (met Wordfast)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik werkte al lange tijd met Wordfast [werkt met een sjabloon] voor Word voor vertalers (in mijn geval: Word 2003, onder Win7). Je Wordsjabloon is aangepast, maar Wordfast is alleen van kracht als je na het opstarten van Word op het Wordfast-symbooltje hebt geklikt.
Nu heb ik de officiële versie 4.22 t22 gekocht (want de gratis versie had beperkte mogelijkheden) en heb allerlei problemen, o.a.:

- als ik naar de volgende zin/vertaalbox spring verdwijnt het Word-doc. vaak naar de achtergrond (is mee te leven, maar wel erg hinderlijk)

- ongeveer eens per uur opent zich, als ik iets wil typen, rechts in Word het 'Onderzoeken'-venster. Ik kan het wegklikken, maar bij typen komt het meteen terug. En dan lijkt ook Windows Verkenner van streek: als ik op een item op de Snelstartbalk klik opent het bijbehorende programma niet, maar krijg ik de Eigenschappen ervan; ik kan wel Openen met rechtsklikken, maar kan dan bijv. in een kladbok-bestandje niks meer typen: bij elke aanslag klinkt een belletje. Dit dubbelprobleem (Onderzoekvenster + Verkenner van streek) heb ik op één keer na opgelost door de computer opnieuw op te starten, maar dat is wel heel omslachtig. Eén keer ging het probleem zonder heropstarten over, misschien gewoon een tijd wachten??

- Als ik Wordfast aan heb staan en ik ben een mail aan het typen (in Outlook met Word-mogelijkheden) dan wordt elke backspace opgevat als 'Sluiten' en krijg ik de vraag: Weet u zeker...? enz. Ik kan het probleem oplossen door in Word (binnen Outlook) het vinkje weg te halen voor wordfast.dot (onder Extra/Sjablonen en Invoegtoepassingen) maar zou liever het hele probleem laten verdwijnen (zoals in de gratis versie van Wordfast).

- Soms verschijnt steeds weer het paragraaf-teken in mijn vertaaldocument, en ik kan het alleen uitzetten door (soms 50 of 100x in een uur) naar Extra/Opties/Weergave te gaan en daar Alineamarkeringen uit te vinken; na één regel typwerk is het vaak alweer terug.


Ik begrijp dat mijn vraag nogal specifiek is (want niet iedereen heeft Wordfast), maar misschien kan iemand me op weg helpen waardoor ik de problemen te lijf kan gaan – al was het er maar één!

Alvast hartelijk bedankt,
Ingmar
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat mijn vraag nogal specifiek is (want niet iedereen heeft Wordfast), maar misschien kan iemand me op weg helpen waardoor ik de problemen te lijf kan gaan – al was het er maar één!
Ik denk dat je een van de weinigen bent met WordFast :). Dit is dermate specifiek, dat ik het eerst bij de helpdesk van WordFast zou neerleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan