word2010 hyperlinks werken niet meer, hoe op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik werk in Word veel met hyperlinks naar externe documenten die op dezelfde pc staan. van de ene dag op de andere doen werken ze (bijna?) allemaal niet meer. ik heb systeemherstel toegepast maar het probleem blijft bestaan. hoe dit op te lossen?
 
Misschien heb je hier wat aan. Alleen zit ik nu even aan een Engelstalige Pc op mijn werk maar in principe is het gelijk.

Turn on automatic hyperlinks
1.Click the File tab.
2.Click Options.
3.Click Proofing.
4.Click AutoCorrect Options, and then click the AutoFormat As You Type tab.
5.Select the Internet and network paths with hyperlinks check box.

Ergens zal het wel in die buurt zitten. Bij Autoformat moeten alle checkboxen aangevinkt staan.

Succes.
 
Laatst bewerkt:
ik kom er wel uit als je me even aangeeft waar ik automatic hyperlinks kan aanzetten cq resetten
dank in ieder geval voor je moeite tot nu toe
 
???? ging er iets mis met het antwoord?
 
@Rob Velthuijsen Graag stoppen met het alleen quoten van een reactie van de vragensteller om vervolgens een nieuwe reactie te openen met het antwoord.
 
Ik heb nu bij mijn eigen thuis nagekeken op een Nederlandstalige word 2010 en inderdaad maakt het niet uit of je de checkbox aan of uit vinkt maar je schreef in het eerste deel dat niet alle Hyperlinks weigeren, dat is vreemd.
Kan het niet zijn dat de directe link niet meer werkt? Dus als je nu met de Controlknop ingedrukt op een link klikt werkt het dan wel?
Zo ja, ga dan naar Opties/Geavanceerd en haal het vinkje weg bij Opties voor bewerken - Cntrl+klikken gebruiken om de hyperlink te volgen. Dat is toch makkelijker om mee te werken.

Hyperlinks verbinden zou altijd moeten kunnen, volgens mij kun je dat niet apart aan of uit zetten. Let wel op als je Hyperlinks gebruikt en je gaat bestanden of mappen verplaatsen dat die link daarna weer aangepast moet worden.
Dan is er nog een manier: doe je Office 2010 installatie CD in de Pc en kies dan voor repareren. Dat zou het toch op moeten lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan