Wordpress refresh/reload

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Goedeavond,
Ik heb een wordpress website in beheer.
Ik krijg van een paar mensen klachten dat ze de wijzigingen niet zien. Ze moeten dan een refresh doen via de browser en/of de cache legen van hun browser. Om hun een handje te helpen heb ik op een paar pagina's die best wel vaak wijzigen een button gezet om de pagina te herladen. ...maar er zijn ook pagina's die deze button niet hebben en die soms gewijzigd worden.

Mijn vraag:
Graag zou ik willen zien dat zodra de mensen op een pagina binnen de website komen dat dan eerst gekeken wordt op de server of er een meer recente versie is en zoja dat de versie van de server geladen wordt, zo neen de versie in de browser cache gelezen wordt.

De website waar het omgaat:
NBCC
Een pagina binnen de website met een button:
Haarspeldjes

...de klacht van mijn "baas" :) is ook dat ze denkt dat de mensen geen refresh/cache legen zodat ze de update informatie niet zien!
 
Standaard hoort een harde refresh (ctrl+F5) gewoon niet te gebeuren. Ik zie een paar mogelijkheden:

- Of je hebt een add-on die dit doet. Dus zet je add-ons eens om de beurt uit om te kijken welke hiervoor verantwoordelijk is.
- Of er zit iets in je .htaccess (al dan wel of niet door een add-on) die alle aggressief cached.
- Of je collega's zitten achter een proxy die behoorlijk aan het cachen is. In dat geval moet je bij je IT'er zijn, als je zeker weet dat dit ermee te maken heeft.
- Of er zit een caching laag op de server. Stel die dan bij.
 
Kan dat niet via de plugin

Easy Auto Reload – Auto Refresh​

 
Kan dat niet via de plugin

Easy Auto Reload – Auto Refresh​

Volgens mij is het juist het probleem dat iedereen een harde refresh moet doen door een vage settings/addon ofzo.
Dan ga je niet dit tegen met andere plug-ins om dat op te lossen. Altijd bij de wortel beginnen met oplossen.

Voor je het weet heb je zo'n rare structuur, en raar onverklaarbaar gedrag waar je haast niet meer uitkomt, en je kan zelfs nog bugs creëren.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie's.

Ik ga eerst even kijken naar de cache zoals Aar voorsteld...inderdaad bij de wortels aanpakken anders alleen maar "pleisters".
By the way ...ligt het niet aan de browsers? Ik meen te herinneren dat IE een apart instelling had om op de server te kijken naar een nieuwere versie en heb sterk de indruk dat het probleem bij Chrome zit maar kan dit op dit moment het niet hard maken.????
We gaan het zien....
 
Een goede tip: Maak een kopie van je website op een testlocatie, en ga daar even testen met je collega's.
 
Het een en ander getest en het probleem lijkt opgelost.
Alle plugins die ook maar een klein beetje met de cache te maken hebben heb ik verwijderd.
Nu W3 Total Cache en Force Refresh ...die laatste is handig als je een enkele pagina/bericht wilt verversen, een link staat op het bewerkingsscherm van de pagina/bericht.
Verschillende mensen hebben getest en krijgen allemaal de nieuwe versie van de pagina/bericht zonder refresh en/of browser geschiedenis te verwijderen.
...nu wat studeren op de instelling van W3TC.
 
hmm...bij mij en een aantal mensen werkt het prima. Nu iemand gevonden die zelfs na het opstarten van de browser niet de verandering ziet en een refresh noodzakelijk is. Ook als hij via het menu naar de opnieuw naar de pagina gaat met hij een refresh doen. Hij gat naar de instelling kijken zodra ik meer weet laat ik het weten.
 
Hoe ziet je .htaccess eruit?
 
W3TC schrijft heel veel in .htaccess. De plugin maakt verder een fout als ik naar FAQ ga, voor rest lijkt het goed te werken. Ik ga deze morgen opnieuw installeren nadat de benodigde bestanden heb verwijderd. Ik zal dan ook de .htaccess laten zien. Ik heb dan weer de standaard instellingen. Chrome deed even raar. ????
 
W3TC eruit gegooid...kreeg weer een foutmelding "critical error" ...best wel een gecompliceerde plugin, support reageert niet meer.
Nu: WP Fastest Cache
Uitvoerig getest met PC (windows 10): Chrome, Edge, Firefox, Opera (met VPN), Brave en DuckDuckGo
Uitvoerig getest met Mobiel (Samsung, android): Chrome, Edge, Firefox, Opera, Brave, DuckDuckGo, Internet (Samsung)
Tot nu toe zeer tevreden...gelijk de nieuwste versie van een pagina.
...tot nu toe nog geen klachten. :)
Zie link voor htaccess.
 
Terug
Bovenaan Onderaan