• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLA converteren > XLS

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
148
Hallo,

Een vriend van mij heeft een bestand in excel opgeslagen als *.xla i.p.v. *.xls. Het bestand bevat alleen tekstregels. Nu is het niet te openenen en is hij alle tekst kwijt. Weet iemand hier een manier om de tekst weer terug te krijgen? Het maakt niet uit in welke vorm dat is, als het maar leesbaar is.

Alvast bedankt,

Ricky
 
tsjokko,

Zet er eens xls achter in plaats van xla - xla is een invoegtoepassing.
 
Hallo,

Een vriend van mij heeft een bestand in excel opgeslagen als *.xla i.p.v. *.xls. Het bestand bevat alleen tekstregels. Nu is het niet te openenen en is hij alle tekst kwijt. Weet iemand hier een manier om de tekst weer terug te krijgen? Het maakt niet uit in welke vorm dat is, als het maar leesbaar is.

Alvast bedankt,

Ricky

Die vrienden toch hé :evil:, opslaan als xla :cool:, probeer met een rechtermuisklik op het icoontje van het xla bestandje in je verkenner ( map waar het staat ) en dan de optie openen met excel 2007 of 2003
 
tsjokko,

Dit vond ik op het www ;
Quote:
On 2002-03-13 16:53, raj wrote:
How do i convert an excel add in to a normal excel file ?


Press Alt F11
Press Ctrl R
In the window pane click the
"Thisworkbook" object
Press F4
Scroll down this window until you see
IsAddin
Change the property to False

Now save the workbook as xls
 
Bedankt voor het meedenken.

Anders openen vanuit verkenner lukt niet, ik heb nu kladblok gebruikt en kan daar van de brokjes tekst met knippen en plakken een beetje het originele verhaal terughalen.

@trucker,
Als je op het forum kijkt heb ik diverse, mogelijk domme vragen gesteld, ja ik heb zulke vrienden :)

Gr, Rick
 
AAAAAhhhhhhhh,

Ik ben te snel geweest met mijn reaktie.
De eerste optie werkt!

Quote:
On 2002-03-13 16:53, raj wrote:
How do i convert an excel add in to a normal excel file ?


Press Alt F11
Press Ctrl R
In the window pane click the
"Thisworkbook" object
Press F4
Scroll down this window until you see
IsAddin
Change the property to False

Now save the workbook as xls


Geniaal, bedankt
 
Bedankt voor het meedenken.

@trucker,
Als je op het forum kijkt heb ik diverse, mogelijk domme vragen gesteld, ja ik heb zulke vrienden :)

Gr, Rick

De vragen zijn niet dom :p het zijn je vrienden die beter moeten ( moesten ) weten , of alles zelf doen . het belangrijkste je hebt en oplossing voor je probleem :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan