• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XLOOKUP vanuit userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

erpee

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
106
In een userform staat een textbox waar een code word ingevoerd.
Na het klikken moet in een sheet (ProductData) via XLOOKUP het bijbehorende product worden gezocht.
Het resultaat moet doorgevoerd worden naar een textbox op het volgende Userform. (Repro_Input.txtProd.Value)

Ben flink aan het zoeken geweest en kwam op deze code, maar die geeft: "Fout 1004: eigenschap XLookup van klasse Worksheetfunction kan niet worden opgehaald." als reactie

Code:
Repro_Input.txtProd.Value = Application.WorksheetFunction.XLookup(txtScan.Value, Sheets("ProductData").Range("A2:A100"), Sheets("ProductData").Range("B2:B100"))

Waar ga ik fout?
 
Fout 1 kan ik makkelijk herstellen

Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Magazijn_SelfUser.xlsm
    61,7 KB · Weergaven: 9
Helpers vinden het niet handig om een voorbeeld te krijgen waar van alles wordt verborgen en om wachtwoorden wordt gevraagd.
Maarprobeer het eens zo:
 

Bijlagen

  • Magazijn_SelfUser.xlsm
    52,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Werkt mooi, Superbedankt

Helpers vinden het niet handig om een voorbeeld te krijgen waar van alles wordt verborgen en om wachtwoorden wordt gevraagd.
En bedankt voor de feedback, zal ik in t vervolg uitschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag die opkomt

Wat nu als er een code wordt gescand/ingevoerd waar geen product aan gekoppeld is. Waar kan ik dan de foutafhandeling middels een msgbox neerzetten?

Code:
    If txtScan.Value = "" Then Exit Sub
    Set c = Sheets("ProductData").Range("A:A").Find(txtScan.Value)
    If Not c Is Nothing Then
        Repro_Input.txtProd.Value = c.Offset(, 1)
        Repro_Input.cmdStartScan.Visible = False
    End If
    txtScan.Value = ""
    Unload Me
 
Download dat document nog eens, dan staat het er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan