Zelfde bureaublad op 2 PC's in thuisnetwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
248
Bij een vrijwilligersorganisatie had men 1 PC.
Ik heb er nu een extra PC bijgezet en er een thuisnetwerk van gemaakt.
Het bureaublad op de voorheen enkele PC- nu hoofd PC- wil ik graag ook zichtbaar hebben op de extra PC zodat men ook vanaf die extra PC op de pictogrammen kan drukken die nodig zijn voor de werkzaamheden.
Op beide PC's zit Windows 7 Pro en allerlei beveiligingen is niet nodig.
Het standaard bureaublad delen in Windows 7 pro heb ik al geprobeerd en krijg alle pictogrammen van de hoofd PC wel te zien in de map bureaublad van de extra PC.
Druk ik op dan op een pictogram dan gebeurd er niets.
Wie kan mij helpen?
 
Wat verwacht je dan dat er gebeurt ? Desktop delen kun je eventueel de andere PC besturen, maar op de lokale PC gebeurt er niets
 
Koppelingen kopiëren van de eerste naar de 2e PC?

Staat niet bij wat je nu precies wilt.
 
Zelfde bureaublad op 2 pc's

Ík bedoel dat men nu op die ene hoofdpc op b.v. een pictogram 'lijst' drukt en deze kan invullen.
Met een tweede pc erbij moet men ook vanuit die tweede pc de lijst kunnen invullen die opgeslagen is in de andere pc. (Op pc 1 gemerkt als delen)
Vandaar mijn vraag of je op de tweede pc hetzelfde bureaublad kan zien als de andere "hoofd pc" en dan via de snelkoppelingen alle functies kan openen die in de andere pc zijn opgeslagen.
Althans de functies die gemerkt zijn als te delen.
Ik kan nu al via pc 2 in de hoofdpc 1 kijken en dan via documenten enz. het juiste openen.
Echter ik wil het in pc 2 via b.v. een snelkoppeling (b.v. hetzelfde bureaublad als pc 1) in één naar het deelbare item in pc 1.
Het wordt anders te lastig om uit te leggen aan vrijwilligers van 60 plus.
Ik weet niet of dit überhaupt kan.
 
Gewoon een snelkoppeling maken op de 2e PC van wat je wilt openen van de eerste is niet voldoende dan?
 
zelfde bureaublad op 2 PC's in thuisnetwerk

Op de 2 PC zie ikwel de snelkoppelingen van het bureaublad van de 1e pc. Als ik er op druk gebeurt er niets. Echter ik kan zonder een snelkoppeling te gebruiken wel items in de 2e pc openen die in de 1e pc zijn opgeslagen door er via via naar toe te gaan.
Moet ik dan eerst in de 2e pc naar de map, item in de 1e pc gaan en dan een snelkoppeling maken op het bureaublad van de 2e pc.
 
Zelfde bureaublad op 2 PC's in thuiswerk

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het proberen.
 
Als je bureablad delen gebruikt en dus de andere pc op afstand overneemt.... kun je bij weten op dat moment niet meer werken op de pc die overgenomen is. Bij mij komt op die pc dan het inlogscherm te staan en ga ik dan inloggen dat verlies je de verbinding van de pc op afstand.
Zijn het word documenten of excel bestanden?
Dan kun je overwegen om via Google docs te werken, dan kun je denk ik tegelijkertijd aan het zelfde bestand werken.
https://support.google.com/drive/answer/49008?hl=nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan