• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zet de datum naar maandag van deze week.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan121

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2012
Berichten
33
Hoi,

Ik ben aan het proberen om mijn excel bestand automatisch te laten zoeken naar de maandag van deze week (ook voor de rest van de dagen, maar maandag is het belangrijkste). Dit moet die dan automatisch invullen in een bepaald vak. =
Geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen met verwijzingen maar dit lukt me niet.

Er moet dus een datum onder de dag van de week worden bijgevoegd. Bekijk bijlage uren.ods

Alvast bedankt!
 
Hier haal je de info van het week nummer, maar eigenlijk is het mijn bedoeling om het document te openen en niets te hoeven veranderen.
 
Test het maar eens.
Code:
=DATUM(JAAR(NU());1;1+7*WEEKNUMMER(NU();2)-WEEKDAG(DATUM(JAAR(NU());1;1);2)-6)
 
Als ik het goed begrijp pak je de datum van vandaag, dit doe je -6 en dan kom je op maandag uit. Voor dinsdag pak ik -5.

Maar wat nou als ik dit document op zaterdag open. Dan kloppen deze gegevens niet toch?
 
Het is nu zondag; wat voor datum staat er?
Zet je Pc eens een paar dagen vooruit bv. 11-11-2015.
Wat staat er dan?
 
Het werkt, bedankt :)

Nu is dit voor maandag, maar wat moet ik veranderen voor de andere dagen? Ik begrijp de code niet helemaal
 
In het label in je document staat: Eerste Maandag van de week.
Je verwacht meer maandagen per week???
 
Doe een +1 achter de formule voor dinsdag, +2 voor woensdag enz.
 
Geen handige beschrijving dus.
Maar als je dat van de huidige week wil dan kan je gewoon de formule van HSV gebruiken, die is voor de maandag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan