• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ziekteverzuimregistratie excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slemens

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
12
Hallo,

Voor een externe opdracht vanuit school bij een opdrachtgever ben ik een ziekteverzuim registratie aan het maken.
Nu zit ik met een vraag waar ik niet weet of er uberhaubt een oplossing voor is.
In het tabblad personeel staat een kolom waarin staat of iemand voltijd of deeltijd werkt.
Nu wil ik in het tabblad ziekteverzuim totaal het ziekteverzuim uitrekenen van alle voltijders, alle deeltijders en alle oproepkrachten.
Hiervoor moet de formule dus kijken in het tabblad personeel of persoon X bijv. voltijd werkt, vervolgens zijn naam opzoeken in tabblad ziekteverzuim totaal, hier zijn ziekteuren optellen en dan door naar de volgende persoon.

Voor de duidelijkheid: De formule waar ik naar op zoek ben moet komen te staan in het tabblad ziekteverzuim totaal in gedeelte wat ik rood heb gemaakt.

Als jullie me hierbij zouden kunnen helpen zou ik ontzettend dankbaar zijn.

Dan nog een kleine vraag: Waarom doet de formule in ziekteverzuim per maand cel A430 het niet? Deze formule klopt toch? Telt alleen de x'jes niet op:confused:.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Ziekteverzuim - kopie.rar
    78 KB · Weergaven: 168
Ik heb een oplossing voor u zie maar of je er mee kunt leven.
De formule in A430 klopte eigenlijk niet, je moet het aantal kruisjes tellen en niet de som van de kruisjes.
 

Bijlagen

  • Ziekteverzuim - kopie(cobbe).rar
    79 KB · Weergaven: 302
Ha Cobbe,

Super bedankt voor je snelle reactie!
Zoals ik zie klopt je formule en is het precies wat ik wilde (dit had ik zelf nooit kunnen bedenken)
Om eerlijk te zijn snap ik de formule alleen niet:$.
Zou je aan me uit willen leggen wat de formule precies doet zodat ik het zelf ook begrijp en in vervolg zelf toe kan passen?

Nogmaals hartelijk dank!
 
Zoals je ziet heb ik 2 formules gebruikt:
1° in rij 22 fontkleur wit
Code:
=LINKS(VERT.ZOEKEN(INDIRECT("personeel!$A" & KOLOM()+1);personeel!$A$3:$Q$50;12;0);1)
Deze haalt de tewerkstelling over uit het blad personeel, enkel de eerste letter : O V D


Code:
=SOMPRODUCT(($B$22:$AW$22="V")*($B$18:$AW$18))

Dan is het simpel om met deze formule een som.als te doen.

Hoop dat het een beetje duidelijker is nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan