• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoals verwacht: Problemen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emelie

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
39
Hey allemaal,

ik heb geprobeerd om VBA toe te passen en zoals verwacht ... totaal foutief! Ik kom zelfs niet in de buurt van een goed resultaat :(

Wat ik wil bereiken is het volgende:

voor de periode 1 november tem 31 maart:
indien : 63,16 <= F7 <=97,09 moet F7 groen kleuren
indien : 63,16 >F7>97,09 moet F7 rood kleuren
voor de maanden april en oktober:
indien: 43,37<=F7<=97,09 moet F7 groen kleuren
indien: 43,37>F7>97,09 moet F7 rood kleuren
voor de periode 1 mei tem 30 september:
indien: 43,37<=F7<=61,79 moet F7 groen kleuren
indien 43,37>F7>61,79 moet F7 rood kleuren

Voor jullie waarschijnlijk weer kinderspel, voor mij .. VEEL TE MOEILIJK :D

Alvast al heel erg bedankt!
 
problemen VBA

Emelie,

Misschien beter als je wat meer uitleg geeft van wat je wilt krijgen. Een rij met getallen zegt niet zoveel. Daarbij geef je aan dat je al iets met VBA hebt gedaan. Gooi dat even in een bijlage zodat we daarna kunnen kijken
 
Emelie, je macro ziet er dan als volgt uit
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 Then
    Select Case Month(Date)
        Case Is = 11, 12, 1, 2, 3
            Target.Interior.Color = IIf(Target.Value >= 1.52, vbRed, vbGreen)
        Case Is = 4, 10
            Target.Interior.Color = IIf(Target.Value >= -12.57, vbRed, vbGreen)
        Case Is = 5, 6, 7, 8, 9
            Target.Interior.Color = IIf(Target.Value >= -12.57, vbRed, vbGreen)
    End Select
End If
End Sub
De cijfers representeren de respectievelijke maanden (uiteraard).Kijk in de VBA-help dan eens bij het IIF-statement; het eerste gedeelte is de te evalueren vergelijking, de eerste kleur wordt gebruikt als de vergelijking Waar is(nu vbRed), anders wordt de tweede kleur gebruikt(nu vbGreen). In deze macro krijg je dus voor de maanden november t/m maart dat wanneer je 2 intikt de cel rood zal kleuren (vergelijking is Waar want 2 is groter dan of gelijk aan 1.52) tik je 1 in zal de cel groen kleuren(vergelijking is Niet waar want 1 is niet groter dan of gelijk aan 1.52)
PS in je vorige post was je wel duidelijker met je te vergelijken waarden want nu kan ik er geen oor aan vast knopen
 
Laatst bewerkt:
of
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Column = 6 Then
    Select Case Month(Date)
    Case 11, 12, 1, 2, 3
      c1 = Target >= 63.16 and target =< 97.09
    Case  4, 10
      c1 = Target >= 43,37 and target =< 97.09
    Case Else
      c1 = Target >= 43,37 and target =< 61.97
    End Select
    Target.Interior.color = iif(c1,vbgreen,vbred)
  End If
End Sub
 
Heyhey allemaal,

alvast bedankt voor alle reacties maar het probleem is dat de waarden tussen 2 getallen liggen. Ik verduidelijk mijzelf:

in de maanden november, december, januari, februari en maart (dus vanaf 1 november tem 31 maart) moet F7 groen kleuren als het getal dat ik in F7 invoer groter of gelijk is aan 63,16 en kleiner of gelijk is aan 97,09. Dus 63,16 <=F7<=97,09 (groen kleuren). Maar wanneer tijdens deze periode het getal dat ik invoer in F7 kleiner is dan 63,16 of groter is dan 97,09 moet F7 rood kleuren. Dus 63,16>F7>97,09 (rood kleuren).

In de maand april en de maand oktober moet F7 groen kleuren als het getal dat ik in F7 invoer groter of gelijk is aan 43,37 en kleiner of gelijk is aan 97,09. Dus 43,37 <=F7<=97,09 (groen kleuren). Maar wanneer tijdens deze 2 maanden het getal dat ik invoer in F7 kleiner is dan 43,37 of groter is dan 97,09 moet F7 rood kleuren. Dus 43,37>F7>97,09 (rood kleuren).

In de maanden mei, juni, juli, augustus en september (dus vanaf 1 mei tem 30 september) moet F7 groen kleuren als het getal dat ik in F7 invoer groter of gelijk is aan 43,37 en kleiner of gelijk is aan 61,79. Dus 43,37 <=F7<=61,79 (groen kleuren). Maar wanneer tijdens deze 2 maanden het getal dat ik invoer in F7 kleiner is dan 43,37 of groter is dan 61,79 moet F7 rood kleuren. Dus 43,37>F7>61,79 (rood kleuren).

Ik hoop dat ik nu een beetje duidelijker ben.

dikke kusjes alvast
 
Hoi Emelie,

In welke cellen staat de maand?

Heb je trouwen voorwaardelijke opmaak overwogen?

Jeroen
 
Emelie, zie Post#4 van snb. De macro is zoals je al weet wel voor de waarden in kolom F
 
Lieve schatten,

weer eens gelukt dankzij jullie help!!!


Dikke kusjes allemaal en een prettig weekend!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan