• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoek waarde in bereik en geef waarde uit cel weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viewable

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
33
Hi,

Ik heb 2 bestanden.
Het eerste is het hoofdbestand waar de formule komt. Het 2e bestand heet transacties.xlsx

In kolom D van het hoofdbestand wil ik een waarde weergeven die staat in [transacties] kolom E

Voorwaarde is dat de waarde van een cel in kolom C [hoofdbestand] bv C4 voorkomt in bereik [transacties] H:K

Komt de waarde voor in [transacties] H54 dan moet de waarde van [transacties] E54 in cel D4 worden geplaatst (de cel waar dan ook de formule in staat)

Komt de waarde niet voor dan bv X

Thanks
 
Laatst bewerkt:
Kan je even een voorbeeldje plaatsen waarin je de twee bestanden even in twee tabjes zet?
 
bekijk deze eens, dubbelklik in blad 1 voor resultaat
ik vermoed dat dit is wat je zoekt


mvg

Leo
 

Bijlagen

  • hoofdbestand L.xlsm
    18,2 KB · Weergaven: 44
bekijk deze eens, dubbelklik in blad 1 voor resultaat
ik vermoed dat dit is wat je zoekt


mvg

Leo

Hoi Leo,

Super. Daar was ik zelf niet op gekomen... Ben blij dat er zo'n forum bestaat ;-)

Wellicht nog 1 vraag:
Kan je de macro ook activeren door bv een knop ipv dubbelklikken? Indien ja, wijziging code en hoe de knop toe te voegen die dat activeert.

Groet,
Robert
 
Dag Robert

bij deze met knop

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • hoofdbestand L2.xlsm
    21,8 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan