• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en daarna kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nuki

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
12
Hallo,

Ik zit al een paar dagen te klungelen met het volgende. Ik zou een macro willen schrijven die in een excel-sheet (zie het voorbeeld in bijlage) op zoek gaat naar alle cellen die een waarde hebben die start met GF3 (zoals bijvoorbeeld cel A93). Ik zou al deze cellen daarna naar een andere sheet willen kopiëren, zodat ik een lijst krijg met al deze codes.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen, want ik kom er echt niet uit... :eek:

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • zoek GF3.xls
    35,5 KB · Weergaven: 36
Kan je het niet met een (uitgebreid) filter af?
Filter op begint met: GF3 >> kopieren >> plakken.
Als je het uitgebreid filter gebruikt zet je bij criterium: GF3*
Kies dan ook voor kopieren naar.
 
Ik heb een klein opzetje voor je gemaakt met 1 hulpkolom op het eerste blad, kopie staat op blad 2. ik hoop dat dit de richting opgaat die je bedoelde.

Succes
Martin
 

Bijlagen

  • zoeken(t).xls
    53,5 KB · Weergaven: 18
Bestandje iets aangepast, vert.zoeken in breedte en lengte te slepen.


Succes,
Martin
 

Bijlagen

  • zoeken(t2).xls
    81,5 KB · Weergaven: 26
Sorry Martin, maar ik kom er niet helemaal uit...

Ik denk wel dat dit de oplossing is, maar momenteel vind de formule alleen de cellen beginnend met GF3 in de eerste kolom. Er staan er echter ook nog in de kolommen daarnaast (in mijn basis fichier in kolom B, maar het kunnen ook andere kolommen zijn). Wat het kopiëren van de codes naar de tweede sheet betreft, alleen de code volstaat.

Alvast heel erg bedankt voor je hulp.

Nuki
 
Als je in alle cellen wilt kijken naar cellen die beginnen met GF3, dan zal je toch aan de VBA moeten. Dat wordt veel te omslachtig om te doen met excel formules.
 
Probeer deze eens uit
Code:
Sub kopie()
For Each c In Sheets(1).UsedRange
    If Left(c.Value, 3) = "GF3" Then
        c.Copy Sheets("Blad2").Range("a65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
    End If
Next
End Sub

Mvg

Rudi
 
Heel erg bedankt!
Dat was precies wat ik nodig had.

Nuki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan