• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken in map naar file

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Berichten
174
Dag Beste Helpers.

Ik zou voor een bestaande excell waarmee ik prijzen uitreken een toevoeging willen doen.
Nu word de file steeds heringevuld zonder saven. Ik zou de file willen saven, met naam vd klant en artikel naar een bepaalde map. (dit lukt me wel zelf via VBA)
Tegelijk zou ik een PDF willen saven met zelfde gegevens in en een datum er bij (zal me wss ook wel lukken)

Nu voor ik er aan begin wil ik graag even polsen of ik structureel wel tot mn eind doel kom :)
Wanneer ik in de excel de klant en het artikel nr ingeef zou er moeten in de map van deze klant gezocht worden naar dit artikel. Wanneer er al een offerte is voor dit bepaald artikel zou dit moeten worden ingeladen in de excel. of indien dit niet mogelijk is een melding van dat het artikel bestaand is ware ook al leuk. Ik voeg even de file bij. momenteel nog in de huidige vorm.
In de tab totaalprijs komt de toevoeging van de klant en artikel. Mapstructuur op de server zal zijn "c\offertes\klant" en dan per klant de excel met als naam "artikelnummer" De pdfs denkik nog even over na maar denk iets in de zin van "artikelnr"-datum-aantal stuks

Dus bvb een offerte voor klant "lutosa" met plannr 12345

word de excell gesafed in map "lutosa" onder de naam 12345 NE komt er een PDF in de map "lutosa" onder de naam 12345-20210214-10stuks

Wanneer ik opnieuw een prijsvraag krijg en selecteer klant lutusa en ik geef 12345 in als art nr zou dus da magie moeten beginnen :)
Bedankt alvast
Met een duwtje in de juiste richting ben ik al tevreden :)
 

Bijlagen

  • PRIJSOFFERTE_TEMPLATE_11_02_2021.xlsm
    260,7 KB · Weergaven: 16
Hallo
Bedankt voor je reactie
Deze slecht opgezette sheets werken voor mij al jaren goed.
De de essentie van mn vraag is: kan ik bij ingave van een cel, excell een bepaald bestand doen laden/openen
Dus in cel H2 komt de "artikelnr" in H3de klant.
Wanneer in de map vd klant op pc reeds een excell bestaat met deze naam word deze geladen.

Mss moet ik idd deze wel eens van 0 af aan herbouwen
 
Beste
Nu met deze is het gelukt om reeds bestaande nummers te openen. dus wanneer ik de macro activeer en het bestand is er word het geopend. echter als het bestand er niet is hebbik nog de foutmelding.

Ik had liever hel gewoon laten zoeken naar, indien gevonden een msgbox en indien niet gevonden ... niets.

iemand die nog kan helpen hiermee?

Sub CHECK()

Naam = Range("H2")
Klant = Range("H3")

Workbooks.Open Filename:="F:\OFFERTES" & Klant & "" & Naam & ".xlsm", UpdateLinks:=3

End Sub
 
Code:
Sub CHECK()
On Error GoTo stopmacro
Workbooks.Open Filename:="F:\OFFERTES" & Range("H3") & "" & Range("H2") & ".xlsm", UpdateLinks:=3
stopmacro: MsgBox "Bestand bestaat niet"
End Sub
 
Bv.
Code:
sub check()
msgbox iif(dir("[COLOR=#333333]F:\OFFERTES" & range("h2") & range("h3") & ".xlsm",16)="","niet ","")&"gevonden"
end sub[/COLOR]
 
Vermijd "on error resume next" en "Goto" zoveel mogelijk in codes en wen je andere methodes aan.

Code:
Sub hsv()
Dim s0 As String
s0 = "F:\OFFERTES" & Range("h2") & Range("h3") & ".xlsm"
 If Dir(s0, 16) = "" Then
   MsgBox "niet gevonden"
 Else
   Workbooks.Open s0
 End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Ok merci vr de constructieve hulp! enige mogelijkheid dat je me nog kan uitleggen waarom? ben een beginneling dus wil bijleren
 
Doordat je met de "On Error" methode foutmeldingen uitsluit maar niet weet waar de fout zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan