• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken op Orientation = 90 en kopieren waarde naar ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter B

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
672
Dit is geen 1 april grap. Ik kom er niet uit. ik heb gezocht op dit forum en het internet in het algemeen. Ik heb geprobeerd via macro opnemen te achterhalen wat er gebeurd. Als ik deze macro echter afspeel dan wordt er geen cel gevonden.

Wat wil ik? Ik wil dat alle gevulde cellen waarvan de Orientation = 90 (Celeigenschappen: uitlijning, stand tekst, 90 graden) de waarde wordt gekopieerd naar een ander tabblad (in het voorbeeld heb ik het op hetzelfde tabblad geplakt in kolom T) onder elkaar. Onafhankelijk van inhoud (anders dan leeg) en andere formatting.

Leek mij niet zo lastig, maar ik kom er dus echt niet uit. Wie helpt mij op weg?
 

Bijlagen

  • Testmacrozoekenopmaak.xlsm
    10,9 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Dit is ook geen aprilgrap.
Ik kan uit jouw voorbeeldbestand echt niet opmaken waar je heen wil. Kolom T waar volgens jou de resultaten staan is leeg ??
Ik zie enkel 3 tabellen maar wat moeten we er verder mee ??
Ik kom er dus ook echt niet uit.
 
Lekker dom van me. Ik heb de aanpassingen gedaan, maar kennelijk niet opgeslagen. Excuus. En opnieuw ...

Zie bijgesloten bestand.
 

Bijlagen

  • Testmacrozoekenopmaak.xlsm
    11,1 KB · Weergaven: 28
Code:
Sub tst()
    Dim cl As Range
    For Each cl In Range("C2:K26")
        If cl.Value <> vbNullString And cl.Orientation = -4171 Then
            Range("T" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = cl.Value
        End If
    Next
End Sub
 
Werkt perfect! :)

Nog wel een klein vraagje (want ik ben dus mijn tijd aan het verspillen geweest op de waarde van Orientation = 90). Waar haal je vandaan dat de orientation -4171 moest zijn? De waarde = 90 heb ik uit de door mij opgenomen macro. Ook als ik het aanpassen van de tekst oriëntatie opneem kom ik uit op waarde = 90.
 
Ik heb zelf wat zitten puzzelen. Voor zoeken op horizontale tekst, verticale tekst, gedraaide tekst +90 graden en gedraaide tekst -90 graden moet kennelijk worden gezocht met een speciale code. De logica ontgaat mij in het geheel, maar vooruit ...

Hierbij leg ik het dan ook maar vast voor eventuele toekomstige hulpbehoevenden op dit vlak.

Geldige waarden voor het zetten van de cel Orientation zijn:
Code:
0 t/m 90; 0 t/m -90:   Aantal graden
255:                   Verticale tekst
-4128:                 0 graden
-4166:                 Verticale tekst
-4170:                 -90 graden
-4171:                 +90 graden

Geldige waarden voor zoeken van de cel Orientation zijn:
Code:
1 t/m 89, -1 t/m -89:  Aantal graden
-4128:                 Horizontale tekst
-4166:                 Verticale tekst
-4170:                 -90 graden
-4171:                 +90 graden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan