zomaar uitslaan/ vastslaan computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

duifje1973

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
77
Hallo,

ik heb het volgende probleem (problemen); de computer kan zomaar ineens vastslaan. Het beeldscherm laat dan veritvcale strepen zien en de computer moet gereset worden ( de strepen varieren altijd, en er is niets van het eerdere beeld te zien).
Soms doet hij het een enkele dagen goed zonder één probleem en dan slaat hij om de paar minuten vast. Ik heb hem al een keer naar een computerwinkel gehad. Daar hebben ze hem 2 dagen laten draaien en enkele testen uitgevoerd, maar geen problemen ontdekt.
Ik heb de computer al laten draaien zonder enig aparaat aangesloten, maar het probleem blijft zich voordoen, ook met een ander beeldscherm.
Wat ik ook opmerkelijk vond is dat het ook een keer gebeurde onder het opnieuw installeren van windows xp (heeft er altijd al op gedraaid).
Sinds enige tijd is er nog een volgend probleem bijgekomen, als ik een USB stick in de usb-poort stop dan start hij opnieuw op. Lijkt wel of hij op één of andere manier kortsluiting maakt. Ik hoef maar het ijzer van de USB-poort aan te raken met de stick en hij start al opnieuw op. Maar andere momenten doet hij het weer gewoon zonder problemen.

Een heel verhaal, maar misschien dat iemand enig idee heeft waar ik het zou kunnen zoeken.

De computer is ongeveer 2 jaar oud volgend mij, draait op xp, intel celeron.

Kan iemand mij hiermee helpen?
bvd duifje1973
 
Een gokje van mijn kant.
Probeer het systeem eens op een geaard stopcontact aan te sluiten. Ik neem aan dat dat nu niet het geval is?
 
helaas

het is niet de oplossing. Ik heb het in een geaard stopcontact gedaan, maar hij slaat weer vast.
Heeft er iemand nog een andere tip misschien?

gr. duifje1973
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan