Zuinige internet pc kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik wil een zuinige internet pc kopen, dus niet voor spellen. Maar ik wil DVDs kunnen kijken, en filmpjes in hd resolutie kunnen kijken. Ook wil ik twee schermen kunnen aansluiten. Hoe vertaald dat in de te kiezen processor en VGA kaart?
Ik kan natuurlijk een willekeurig systeem kopen, maar is dat dan energiezuinig?:confused:
 
een energie zuinige pc das voor het eerst ik ga even kijken
moet hier nog Windows bij?
wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?
heb je nog randapparatuur nodig? (toetsenbord muis beeldscherm)
 
Je bent op zoek naar een Mac mini. Die nieuwste kan zeker internetten, dvd's en filmpjes op HD bekijken. Ik vraag me alleen af of er 2 schermen op kunnen. Het nadeel: de prijs.
Die is best duur. En je werkt niet in een windows omgeving. Als je hem niet gebruikt en gewoon aanstaat gebruikt hij 10 watt en als je hem extreem gebruikt verbruikt hij 85 watt.

Op een Mac mini kun je wel later gewoon windows op zetten.

Hier heb je de verkoopsite van Apple, hier staat meer informatie http://store.apple.com/us/browse/home/shop_mac/family/mac_mini/select
 
Laatst bewerkt:
een laptop is normaal ook zuinig , weet niet of je opzoek bent naar laptop
op laptop kan je ook 2 schermen aansluiten , internetkaart is al aanwezig evenees (duh)de muis , toetsenbord
 
Wat jij nodig hebt is een Zotac Z-Box! http://www.alternate.nl/html/shop/p...iv52&channel_code=110&&product_code=32248189&

Edit: 1 nadeel. je hebt geen dvd drive. maar dat kan je oplossen door een externe te kopen http://www.alternate.nl/html/produc...RE&l1=DVD+/+Blu-ray&l2=DVD-branders&l3=Extern

s1iv52.jpg
 
Laatst bewerkt:
@AsusUser

But wil it blend play HD videos? Zulke boxjes hebben meestal een erg slechte performance
 
But will it blend? ten eerste waarom zou je het willen blenden. er zit hier een E-350 APU in Met best aardige graphics (zeker voor HD video) dus daarvoor zijn ze gemaakt. de processor is iets minder intressant maar is duidelijk genoeg voor het doeleind van de TS 2 schermen kan hij trouwens ook aan

@TS bij Max stroomverbruik staat 18 watt. kweet niet of dit helemaal klopt maar het is in ieder geval minder dan 100 watt
 
Ik weet wat het is. gewoon promotie voor hun blenders van blendtec van 600 euro voor de home editie :p je bent best gestoord als je zo'n blender koopt
 
Beste mensen,

er kwamen al verschillende voorstellen langs, ik wil proberen ze allemaal te beantworden. Laptop kan niet, wordt behoorlijk groot met extern scherm en toetsenbord. Computer in scherm ingebouwd lijkt mij ook niets: zodra de computer is overleden moet je ook het scherm afdanken en anders om. (Trouwens hetzelfde bij een laptop). Het zotak kastje heeft geen ingebouwde DVD drive., en of ik hd vloeiend kan zien is nog maar de vraag.

De offerte van Dennis moet ik nog verder bekijken.

Ik ben zelf de computers van ikbenstil (punt) nl tegengekomen. Maar ik vindt ze prijstechnisch gezien een highend model en dan ook nog zonder besturing systeem.

Zelf kom ik uit de Ubuntu hoek en ik ben een voorstander van desktop kasten, waar de monitor mooi erop past. WLAN hoeft niet, ik het hier bekabelt internet.

Indien er Windows erbij wordt gelevert dan moet het Engels of Duits zijn. Toetsenbord heb ik nog liggen.
Om het systeem snel te krijgen behoort een SSD voor het besturingsysteem, vergezeld door een groene hardeschijf voor opslag tot de mogelijkheden.

Maar mijn oorspronglijke vraag was: welke processorgeneratie heb ik nodig voor vloeiend hd performance? Dan ga ik zelf op zoek.
 
Sandy bridge Celeron cpu's zijn wat dat betreft goed zat om HD materiaal vloeiend te kunnen spelen klikerdeklik
de G530T heeft een MAX TDP van 35watts (kan er dus net iets boven liggen TDP = Ongeveer)
je zult wel even rond moeten zoeken de G530T is niet overal op vooraad
zorg er voor dat je dan een H67 moederbord aanschaft zodat je de onboard GPU van de processor kan gebruiken

hier een goede samsung SSD klikerdeklik
SSD's zijn uberhaupt niet echt energie monsters dus iedere ssd is wat dat betreft wel goed (rond de 5 watts) klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam nettops tegen, en de nettops met een AMD Fusion processor zullen beter presteren in vergelijking met Intel Atom processoren. Alleen met Fusion processor nog maar mondjesmaat in Nederland verkrijgbaar.
 
Intussen ben ik een stuk verder: ik wil of een fullHD scherm kunnen aansluiten of 2 schermen tegelijkertijd met 1280x1024@60Hz.

Assembleren laat ik aan de leverancier over. Ik heb gevonden:

Asus P8H77-M yATX board met Intel i3 2120T CPU, 4GB RAM, 60GB SSD van Intel en 500GB Scorpio Blue hdd, cardreader, DVD brander en Windows 7 64bits.
Zit in een mooie kast Liang LI A05.

Apple Mac Mini i5-2520M,4/500GB,HD6630M,OSX <- daar moet ik dan nog toetsenbord, muis en scherm bijkopen, vrees ik. Verder ken ik alleen Windows en Linux.

Een Asrock mini pc, b.v. CoreHT 252B: geen DVI, en ik vrees dat ik maar een scherm kan aansluiten.

Wat is wijsheid?
 
hoe hoog is je budget ongeveer, want anders kun je denk ik beter zelf een pc samenstellen.
 
Ik dacht aan €1000.- inclusief een Windows licentie. Onboard VGA een dual head gaan niet goed samen, dus het moet een echte VGA kaart worden. Kast moet wel mooi en stil zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan