MSN en Toezicht (houden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorZy

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Beide kids hebben een eigen pc en zelf beschik ik over een laptop die middels een draadloos netwerk met elkaar in verbinding staan(allen XP).

Nu is mijn wens om hoofdgebruiker te worden en mijn laptop zodanig in te stellen dat ik altijd kan zien wat beide kids op MSN doen (of hebben gedaan).

Bestaat hiervoor een programma of methode?

Andere oplossing is de map delen waar de log files van de gemaakte chats worden opgeslagen. Hierin is elk gesprek dat gevoerd is terug te lezen. Files zijn txt format.

king bass Andere oplossing is de map delen waar de log files van de gemaakte chats worden opgeslagen. Hierin is elk gesprek dat gevoerd is terug te lezen. Files zijn txt format.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

iedere kind weet dat onderhand wel .. maar bereik je niks mee kunnen ze in msn heel simpel wijzigen zodat dat niet meer gebeurt .. zelfs kunnen ze de files zelf deleten :confused: :confused:

NetNanny is het net niet

NetNanny houdt ook programma's tegen waar ik me minder zorgen om maak, het gaat me, vanwege slechte ervaringen, echt alleen om controle over Messenger.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen prg bestaat die MSN op eenvoudige wijze zichtbaar maakt voor ouders. Dames-, Heren-programmeurs.......een gat in de markt ?

Total Recall heeft gelijk maar het hangt af hoe groot/slim zijn de kids. Een optie zou misschien zijn om het mapje log files als verborgen in te stellen = wat je niet ziet kun je niet leeg maken…

Misschien dat een programmeur een oplossing zou hebben. De vraag is echter: mag dit?
Er zijn programma’s (key loggers) dat onzichtbaar alles registreren wat er getypt wordt door de gebruiker zelf. Maar dan weet je niet wat de andere (gesprekspartner) zegt.
Vaak wordt een key logger programma ook aangeduid als gevaarlijk bestand door Ad-Aware of Spybot. Dus extra werk om deze bestanden toe te voegen aan het negeer lijst.

Het is een gevoelig onderwerp. Als ouder is het begrijpelijk dat je, je zorgen maakt. Dat komt door het nieuwe medium: internet + chatten.
Een eerlijke ouder zou toegeven dat hij/zij, vroeger, ook niet alles aan zijn ouder heeft verteld.
Alleen toen was nog geen internet
En stel dat je zou weten wat ze praten op MSN. En dan? Gaat men tegen het kind zeggen = ik weet dit en dat? Dat (denk ik) werkt averechts. Het kind gaat alles stiekem doen.
Een kind, thuis, achter de PC is beter dan een kind dat ergens rondhangt.
Als je weet met wie ze omgaan is meer dan genoeg.

En stel dat je zou weten wat ze praten op MSN. En dan? Gaat men tegen het kind zeggen = ik weet dit en dat? Dat (denk ik) werkt averechts. Het kind gaat alles stiekem doen.
Een kind, thuis, achter de PC is beter dan een kind dat ergens rondhangt.
Als je weet met wie ze omgaan is meer dan genoeg.[/QUOTE]

Lekker herkenbaar , dank je:)

Ik vind vind de persoonlijke levenssfeer van je kinderen binnendringen nou net iets verregaand... je luistert hun telefoons toch niet af? Je opent toch geen brieven die voor hen bestemd zijn? Dan open je ook geen msn gesprekken die in privé-sfeer gevoerd zijn. Slechte ervaringen of niet, het toont van een gebrek in vertrouwen in hen, en als ze het ooit merken wordt dat gebrek wederzijds.

Tot zoverre mijn mening hierover.

James:)

Het gaat er niet om of het goed is of niet.
Deze keuze is aan de ouders.
De vraag was of en hoe het mogelijk is. :)

De map met logs delen in het netwerk lijkt mij een oplossing, of kijk anders mee met VNC (dat rijmt ook nog zeg).
Met VNC kun je een andere pc besturen en meekijken via het (inter)netwerk.

VNC.

Admin_Frisian zei:
De consequenties op een rijtje zetten is zelfs op een computerforum niet onbelangrijk. ;)

CorZy zei:
Beide kids hebben een eigen pc en zelf beschik ik over een laptop die middels een draadloos netwerk met elkaar in verbinding staan(allen XP).

Nu is mijn wens om hoofdgebruiker te worden en mijn laptop zodanig in te stellen dat ik altijd kan zien wat beide kids op MSN doen (of hebben gedaan).

Bestaat hiervoor een programma of methode?

Hoe slim zijn ze? Op MSN Plus! kunnen wat wachtwoorden gezet worden, je kunt bestanden tegen deleten beveiligen, je kunt best een hoop instellen. Afhankelijk van hoe creatief ze zijn in het omzeilen van dingen kunnen we makelijke en/of moeilijke oplossingen bedenken.

Hoe slim?

De kids zijn resp. 15 en 12 jaar oud en zijn niet zo goed op de hoogte van de instellingen.
Volgens mij best valt hier wel iets mee te sleutelen : tips zijn welkom!

15 en 12 jaar ,dan is er volgens mij meer aan de hand, om hun handel en wandel te weten!!

Lijk me dat een babbel met de kinders ,een beter resultaat zal geven, over hoe en wat!

En dat ze niet weten wat instellingen zij?oke ,maar ze leren heel snel, en worden Pa en Ma in het ooitje genomen, omdat ze er zijn achtergekomen dat men hen niet vertrouwde.

Hier bij Helpmij leden van 13 en 15 jaar die ouderen versteld laten staan van oplossingen die zij aandragen.

Zet camera in hun kamer kan je 24 uur per dag de boel in de gaten houden:o

Nee blijf er bij ,een goed gesprek en afspraken maken lijkt me de betere weg.

Succes

CorZy zei:
De kids zijn resp. 15 en 12 jaar oud en zijn niet zo goed op de hoogte van de instellingen.
Volgens mij best valt hier wel iets mee te sleutelen : tips zijn welkom!

Je kunt met MSN Plus! (zonder sponsor!!) chatlogs bijhouden, deze kun je versleutelen met een wachtwoord. Evenals de instellingen van MSN Plus!.

BANDIT123 zei:
15 en 12 jaar ,dan is er volgens mij meer aan de hand, om hun handel en wandel te weten!!

Lijk me dat een babbel met de kinders ,een beter resultaat zal geven, over hoe en wat!

En dat ze niet weten wat instellingen zij?oke ,maar ze leren heel snel, en worden Pa en Ma in het ooitje genomen, omdat ze er zijn achtergekomen dat men hen niet vertrouwde.

Hier bij Helpmij leden van 13 en 15 jaar die ouderen versteld laten staan van oplossingen die zij aandragen.

Zet camera in hun kamer kan je 24 uur per dag de boel in de gaten houden:o

Nee blijf er bij ,een goed gesprek en afspraken maken lijkt me de betere weg.

Succes

Hier sluit ik mij volledig bij aan.:thumb:

Maak goede afspraken, en leer ze ook de gevaren van chatten met onbekenden (voor zover ze dat nog niet weten).

Als ze erachter komen dat ze op hun PC "in de gaten" worden gehouden, is de vertrouwensband misschien weg.

En buiten dat, er zijn zoveel andere plaatsen op het internet waar ze kunnen chatten,
die kan je onmogelijk allemaal in de gaten houden :confused: .

Goed gesprek

Dat goede gesprek is al meerdere keren voorbij gekomen, boys.
Het is MSN-en met toezicht en anders jammer hoor, dan mogen ze in de woonkamer met de laptop gaan spelen.

Ik zoek hier een mogelijke oplossing voor het MSN-probleem, wil ik wijze raad van andere ouders dan ga ik naar een ander forum

Ik wilde me buiten deze discussie houden maar reageer toch maar even.

Zelf ben ik 16 en ik vind het absoluut onnodig dat mijn ouders weten wat ik op internet uitvoer. Ik klik dus ook venster naar beneden/weg als er iemand mijn kamer binnen komt lopen. Dat komt misschien "verdacht" over op mijn ouders, maar ik vind het gewoon niet nodig dat hun zien/weten wat ik allemaal uitvoer op internet.
Ik krijg dus ook wel is te horen van: Ik kom alleen maar wat neerleggen/iets brengen.

Ik heb dan een eigen computer met wachtwoord, dus er kan niks door hun worden geïnstalleerd. Als dit wel had gekunt en ik zou vermoeden dat er iets is geïnstalleerd waarmee ik in de gaten gehouden wordt, zou ik zeker ruzie krijgen.
Hun willen dan wel weten wat ik allemaal uitvoer, maar dat mag ik dan niet weten over hun.

Ik begrijp dat jij wilt weten wat je kinderen allemaal uitvoeren, maar je neemt wel een deel van hun privacy weg.
Naar mijn mening wordt er door de ouders niet echt aan de kinderen gedacht en is het vooral eigen belang.

Ik raad je af om een keylogger te gebruiken. Deze worden vaak ontdekt door antivirus- en antispyware-programma's. En dit is gewoon totaal geen goede manier.

De "beste" manier lijkt mij de manier die door XP_PC is genoemd:thumb::
XP_PC zei:
Je kunt met MSN Plus! (zonder sponsor!!) chatlogs bijhouden, deze kun je versleutelen met een wachtwoord. Evenals de instellingen van MSN Plus!.

Toch is dit "redelijk makkelijk" te omzeilen. Messenger Plus (MSN Plus) kan worden afgesloten via taakbeheer (dan worden er dus geen logjes meer opgeslagen omdat Messenger Plus niet werkt) en er zijn web-based MSN Messengers. Dit is ongeveer hetzelfde als MSN Messenger alleen dan via de browser.

Zelf vind ik het eigenlijk niet kunnen dat je, jou eigen kinderen op deze manier moet "bespioneren"...

Admin_Frisian zei:
En nu even voor de laatse keer mensen.
Ik hoop dat ik nu wél duidelijke ben?

Opvoeden is een persoonlijke kwestie en als men daar niet om vraagt heeft het geen toegevoegde waarde.
Ik neem aan dat TS inmiddels weet wat opvoeden is, dat hoeven wij hem/haar niet te vertellen.
Dus we gaan dus vanaf nu alleen maar reageren mbt de startvraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan