Onbekende usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik heb op een rommelmarkt een usb-stick gekocht. Er zit echter geen software bij en er staat geen merk op. Windows 98 herkent het apparaat niet. Het enige dat erop staat is "Made in Korea".
Hoe kom ik erachter om welk merk en type het gaat zodat ik de juiste drivers kan opzoeken?

Bijlagen

• USB-Stick.jpg
    USB-Stick.jpg
    6,9 KB · Weergaven: 60
Hoi,

Misschien is er ergens iemand bij je in de buurt met xp versie ,missschien dat die het merk aangeeft.Is maar een idee.

Modag

Op Windows-XP is de usb-stick direct te gebruiken. Ik kan echter nergens een merknaam vinden.

Je kunt met de usb viewer kijken: Usbview.exe staat op de Windows 98 cd-rom in de \Tools\Reskit\Diagnose map. Je kunt het daar dubbelklikken of eerst naar je harddisk kopiëren.

Info Microsoft: Windows 98 USB Device Viewer Utility

Dan zie je iets als:

attachment.php

en daarmee kom je mogelijk verder. Je kunt Usbview.exe ook onder Xp gebruiken.

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

• usbview_info.gif
    usbview_info.gif
    4,5 KB · Weergaven: 123
Het zou gaan om
idVendor: 0x04E8 (Samsung Electronics Co., Ltd.)
idProduct: 0x0111
Maar hoe ik ook m'n best doe (ik ben er al meer dan twee uur mee bezig) ik kan geen driver vinden. Ik kom voornamelijk op verkoopsite's terecht.

De usb stick van 3Dconnect ziet er exact hetzelfde uit, alleen is de mijn 256MB.
Ik heb de links geprobeerd, C3DUSB2MEM.zip gedownload, geïnstalleerd, opnieuw opgestart maar de usb-stick wordt totaal niet gezien. Mijn andere usb-stick (NGS) wordt wel direct gezien als ik hem aansluit.

Bijlage is de 1.1 driver waarbij ik in de files uninstall.inf en GENUSBMS.INF de waarde VID_04E8&PID_0100 in VID_04E8&PID_0111 heb gewijzigd.

Ik las dat via google zoekresultaten maar de pagina waar het opstond was er niet meer. Het is denk ik het beste om eerst de niet werkende 2.0 driver te verwijderen.

Hopelijk lukt het hiermee. :) Egel.

Bijlagen

Bedankt Egel.
Ik heb de zip-file uitgepakt en de bestanden naar C:\Windows\system gekopieerd maar hellaas zonder succes. Voor de zekerheid heb ik de computer opnieuw opgestart maar ook dat mocht niet baten.

PKingswood zei:
Bedankt Egel.
Ik heb de zip-file uitgepakt en de bestanden naar C:\Windows\system gekopieerd maar hellaas zonder succes. Voor de zekerheid heb ik de computer opnieuw opgestart maar ook dat mocht niet baten.
Het installeren moet iets anders. :) De zip-file uitpakken in een map, GENUSBMS.INF rechtsklikken en installeren kiezen. Dat kopieert dan de drivers naar de goede plek en registreert ze bij windows.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
Egel,
ik heb je aanwijzing uitgevoerd. Dat duurde nog geen seconde. Ik wist niet dat je dit soort bestanden op deze manier kon installeren (weer wat geleerd). Verkenner toonde verder geen verandering.
Toen ik de computer opnieuw opstartte, werd er wel nieuwe hardware gedetecteerd. En wat denk je? In Windows Verkenner kon ik nu wel de inhoud van de memorystick lezen!
Geweldig, je hebt het voor elkaar Egel :thumb:! Hartelijk bedankt voor je tijd en moeite. Je hebt me met succes blij gemaakt :D. Ga zo door!
Dankjewel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan