Failed to create Direct3D Device

Status
Niet open voor verdere reacties.

princess

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
ik heb het spel rollercoaster tycoon 3 vandaag gekocht en geinstalleerd. als ik het nu wil opstarten krijg ik het bericht:

failed to create Direct3D Device
this error has also been sent to Debug.log

Mijn video kaart is SiS650 en ik heb windows xp.. als ik de nieuwe driver downlaod via de site van SiS krijg ik een winzip file die uit een heleboel dingen bestaat die ik niet begrijp..Ik weet trouwens niet of dit wel de oplossing is maar kan iemand mij AUB helpen hiermee ??????:(

Wat voor een bestanden krijg je dan? Maak maar even een screenprint van de verkenner.
Ik heb al eens rondgekeken. Lees deze thread eens.
Dat spel schijnt nogal veel eisen te stellen aan videokaarten en inderdaad moet je eerst proberen de laatste drivers te downloaden. Die download heeft naast de drivers ook wat utilities. Kun je dus eigenlijk gewoon installeren.
Ook het het DirectX 8.0. Als je het nog niet hebt is het ook puur noodzakelijk.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Wat voor een bestanden krijg je dan?

ehmm dit

40nm.jpg

Je kunt het nog een keer opnieuw downloaden hier.

Heb je die bestanden al uitgepakt in je programmamap?
Het ziet er eigenlijk uit alsof je al geinstalleerd hebt.
Kijk eens in apparaatbeheer of je daar 2.22 hebt staan. (start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/app.beheer)
Klik anders gewoon eens op al de files met exe er achter (behalve de uninstall natuurlijk)

Elisa zei:
Je kunt het nog een keer opnieuw downloaden hier.

Heb je die bestanden al uitgepakt in je programmamap?
Het ziet er eigenlijk uit alsof je al geinstalleerd hebt.
Kijk eens in apparaatbeheer of je daar 2.22 hebt staan. (start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/app.beheer)
Klik anders gewoon eens op al de files met exe er achter (behalve de uninstall natuurlijk)

ik weet niet of je hier wat aan hebt..
sis1sa.jpg

en als ik op Setup.exe druk dan zegt hij dat het nietkan en dat ik het via Action -> CheckOut moet proberen en als ik dat doe komt het in een andere map.. als ik dan op Setup.exe druk krijg ik dit:
setup5gb.jpg

Het zou kunnen dat je eerst de oude driver moet verwijderen maar met een videodriver twijfel ik altijd.
Ga op dat tabblad in apparaatbeheer naar stuurprogramma bijwerken.
Laat het eerst Windows zelf doen. Lukt dit niet en zegt hij geen betere gevonden dan doe je het opnieuw. Nu zeg je dat je zelf de drivers opzoekt. Vervolgens leidt je Windows dan naar die map waar het allemaal in staat. Als het goed is kun je dan op ok drukken. Blijft het grijs dan lukt het niet.

Elisa zei:
Het zou kunnen dat je eerst de oude driver moet verwijderen maar met een videodriver twijfel ik altijd.
Ga op dat tabblad in apparaatbeheer naar stuurprogramma bijwerken.
Laat het eerst Windows zelf doen. Lukt dit niet en zegt hij geen betere gevonden dan doe je het opnieuw. Nu zeg je dat je zelf de drivers opzoekt. Vervolgens leidt je Windows dan naar die map waar het allemaal in staat. Als het goed is kun je dan op ok drukken. Blijft het grijs dan lukt het niet.

het is niet gelukt :(:(:(:(:( het blijft grijs.

ik denk dat het spel gewoon niet werkt met mijn videokaart. op de doos staat ook dat ik ATI Radeon 8500 of Geforce 3 of hoger moet hebben.. en die kosten denk ik wel duur he

Van AH.
Oke,gaan we het even anders doen.
Download dit progje en installeer dat
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Ga in dat proramma naar Rapport/Snelraport/zuivere tekst selecteer heel die pagina en kopieer dat, en plak het dan in je volgende reactie hier.
Daar aan kan ik zien wat je precies nodig hebt.

Wat je alvast wel kan doen ook is DirectX 9 c ophalen van de Windows site

Oke.. maar directX 9 kreeg ik mee op de cdrom van het spe;l dus die staat al geinstaleerd

BANDIT123 zei:
Van AH.
Oke,gaan we het even anders doen.
Download dit progje en installeer dat
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Ga in dat proramma naar Rapport/Snelraport/zuivere tekst selecteer heel die pagina en kopieer dat, en plak het dan in je volgende reactie hier.
Daar aan kan ik zien wat je precies nodig hebt.

Wat je alvast wel kan doen ook is DirectX 9 c ophalen van de Windows site

die HELE pagina???? dat is echt VEEL hoor, weet je het zeker alles ook die rare tekentjes onderaan? of alleen het begin over de videokaart enzo..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan