Themida verbergt spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nanufox

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Ik heb dit weekend utorrent geïnstalleerd. Omdat ik een download accelerator zag dacht ik, dat is handig. Dom gedacht dus want nu zit ik met een virus.

Als ik de computer opstart komt er een popup van themida. Even zoeken op google leverde op dat dit waarschijnlijk een bescherming voor een ongewenst virus is. Na de popup wordt mijn norton namelijk erg nerveus en roept dat hij een trojan gevonden heeft. Er worden dan 3 dll files verwijderd.
ntswrl32.dll
ntcvx32.dl
ldapi32.exe

Nu ben ik aan het zoeken geweest in mijn bestanden, maar kan niets vinden over themida, oreans (de kennelijke maker) of secure engine. Ook in het configuratiescherm bij software kan ik niets vinden. Een scan met norton levert ook al niets op. En toch blijft die vervelende popup komen. Na 20 minuten sluit deze zich af omdat het een demo versie is.

Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?

Welkom op Helpmij.:)

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Bedankt voor de snelle reactie, en het welkom.

Zal het eens proberen en kijken of het iets oplevert. Norton geeft overigens weer dat het een backdoor.trojan betreft.

Bedankt crash. Ewido een keer gedraaid en opgelost.
Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

hoi ik heb hetzelfde probleem maar ewido vind niets , alleen cookies
heb je misschien nog een andere oplossing?

bedankt voor je snelle reactie maar ik denk dat het geen simpele spyware is:

quote:I have the same problem. It is protecting a back-door.
Norton finds it and deletes it every time I reboot.
I sent Oreans and email. The *** suggest that I reload windows.

quote:what has happened is you have been infected with a trojan or some other type of malware that has been protected with themida in order to remain undetected by the demo version of the exe protectotion program. The demo version post the splash screen ever time the protected program is ran

adware se en spybot hebben het probleem helaas ook niet verholpen :confused:

dit krijg ik windows opstart:
untitledwa6.jpg

Ik zag je logje al staan.(zelf kijk ik geen logjes na)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan