Windows opnieuw geinstalleerd maar geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baszondergeluid

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Beste dames en heren,

de titel zegt het al ik heb Windows XP Home Edition opnieuw geinstalleerd, omdat mijn computer steeds vastliep.
Hij loopt nu niet meer vast maar ik heb opeens geen geluid meer.
Volgens Everest heb ik deze geluidskaart:
SiS 7012 Audio Device

Dus ik probeerde hier en daar wat Drivers te downloaden etc. maar niks werkte, hij gaf telkens een fout aan tijdens het installeren van de driver, ook staat er dat ik geen stuurprogramma heb voor mijn geluidskaart.
Ik ben mijn moederbord CD kwijtgeraakt.

Wie o wie kan mij helpen alsublieft :(
Ik zou het enorm op prijs stellen :thumb:

Bas (zonder geluid)

als je je moederbord cd kwijt ben geraakt kan je altijd nog naar een pc zaak gaan en kijken of ze misschien een cdtje voor je hebben

Je kunt gewoon de drivers downloaden op de site van de moederbord fabrikant, ook te zien in Everest.

Even voor de duidelijkheid het gaat niet over mijn moederbord maar over mijn Geluid, mijn Geluidskaart doet het blijkbaar niet meer nadat ik Windows opnieuw had geinstalleerd.

Wat voor merk en tijpe moederbord heb je ?

En als ik een Driver download voor mijn Geluidskaart dan geeft hij een fout aan want ik heb geen stuursprogramma ervoor.

Even voor de duidelijkheid het gaat niet over mijn moederbord maar over mijn Geluid, mijn Geluidskaart doet het blijkbaar niet meer nadat ik Windows opnieuw had geinstalleerd.

Ook even voor de duidelijkheid, je zult meestal eerst de moederborddrivers moeten installeren voordat de drivers voor de geluidskaart gaan werken, en ook de juiste.

Er staat
Moederbordnaam: Onbekend
maar op de doos van mijn moederbord (CD ontbreekt) staat
Asus Motherboard X-Series

hello
heb je nieuwe geluidskaart gevonden? ik ook de zelfde probleem
asl het bij jou gelukt is ken je iemand die mij kan helpen?

Als het goed is zit er een sticker op de doos met het juiste type van asus

Ik zie dit wel staan op de zijkant van de doos:

AGP 8X, VGA integrated, software audio, ATA133
SiS963L + VIA PHY LAN, CrashFree BIOS, EZ

Staat er geen type bij zoals bv A7N8X-VM op een witte sticker.?
Anders zul je de kast even open moeten draaien want het type staat ook op het moederbord vermeld.

Laatst bewerkt:
Kijk dan even bij ASUS naar het type P4S800-MX

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan