nieuwe pc aanschaffen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jojo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hallo allen

meerdere topics al doorgenomen maar nog geen idee wat te doen,ik ben op zoek naar een nieuwe pc die voor de volgende doeleinden geschikt moet zijn.

hoofdzakelijk gamen.
op tv films kijken vanaf pc met surrond sound.
beetje webdesign (noob).
aansluiting voor 2 dezelfde monitors,2de pas aanschaffen na tijdje.

heb compleet geen verstand van al die losse componenten,dus ben op zoek naar een goede webshop of winkel in de buurt van almere die me van goed advies en redelijke prijs kan helpen.budget is zo rond de 1500 euri.
iemand die deze leek op weg kan helpen ??

bij vorbaat veel dank
jojo

ps msn kan ook: andreannie@hotmail.com of email naar:andreann@xs4all.nl

Voor 1500 euro kan je belachelijk veel krijgen. In elk geval als je zelf gaat bouwen.
Ik noem maar wat alvast uit mn hoofd:

AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM2, 2.6GHz, 2x512KB, Boxed)
Ati Radeon 1950xt met 512mb gddr4 ram (videokaart, beste dat er op dit moment is van ATi)
2 gig+ ddr II ram (tijdelijk geheugen)
300gb sata II harddisk
MSI K9A Platinum, Crossfire Xpress 3200 (moederbord met crossfire en 7.1 surround sound)

en dan zit je pas op 1075,25 als je de laagste prijzen neemt op www.tweakers.net/pricewatch . De overige 400 euro kan je gebruiken om een tweede videokaart erbij te zetten (dus 2x 1950xt). Het enige wat je daarna nog moet hebben is een behuizing (op zn meest 100 euro).
De winkelwaarde van zo'n pc is misschien wel 2x - 2.5x zo hoog, daarom vind ik zelf bouwen best prettig ^_^. Maar met zo'n pc blaas je zeker iedereen weg.
Das mijn advies :P.

En dan wil ik 'm ook nog gratis voor je in elkaar zetten. En als je m niet zelf wilt bouwen/laten bouwen dan krijg je in principe veel minder voor je geld... En dan zou ik even gaan kijken op bijvoorbeeld www.powerline.nl . Succes!

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reply en je aanbod computernerd,ik zelf kan hem niet bouwen maar wil juist een zelf samengestelde pc ipv een complete van bijvoorbeeld mediamarkt of mycom etc.

mocht je iets willen afspreken oid laat maar even weten

bij voorbaat dank
jojo

dit is wat ik van een ander kreeg als advies maar was gelijkstukken duurder

Bijlagen

• systeem loetje.jpg
    systeem loetje.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 58
[edit] inrelevante reactie op vraag...

Je zou in dat systeem kunnen wijzigen:

- Andere processor, neem bijvoorbeeld een E6400 in plaats van een E6600..
- Een harde schijf in plaats van 2, de 74GB is wellicht sneller maar ook qua prijs/opslag duurder
- Een ander moederbord, een moederbord van 215,- is wel aan de hoge kant gezien je budget...

Laatst bewerkt:
en dan zit je pas op 1075,25 als je de laagste prijzen neemt op www.tweakers.net/pricewatch . De overige 400 euro kan je gebruiken om een tweede videokaart erbij te zetten (dus 2x 1950xt). Het enige wat je daarna nog moet hebben is een behuizing (op zn meest 100 euro).
De winkelwaarde van zo'n pc is misschien wel 2x - 2.5x zo hoog, daarom vind ik zelf bouwen best prettig ^_^. Maar met zo'n pc blaas je zeker iedereen weg.
Das mijn advies :P.

En dan wil ik 'm ook nog gratis voor je in elkaar zetten. En als je m niet zelf wilt bouwen/laten bouwen dan krijg je in principe veel minder voor je geld... En dan zou ik even gaan kijken op bijvoorbeeld www.powerline.nl . Succes!

Niet overdrijven hé, in de winkel ga je heus niet 2 x zoveel betalen. jij komt dan op zo'n
1600 euro, wat al honderd er boven is. Dan heb je nog de verzendkosten er niet bij gerekend. Die tweede videokaart zou ik trouwens achterwege laten. Beter dat geld sparen om later een nieuwe videokaart te kunnen kopen als huidige niet meer meekan. 2 videokaarten is voro mensen die geld teveel hebben en willen patsen.

Verzendskosten zijn inbegrepen in de prijs die ik gaf. Ik heb daadwerkelijk pc's gezien die met deze specs 2x zo duur zijn, maar dan meestal van HP of dat soort merken. Als je kijkt naar Alienware pc's (vervelende is dat zij Intel & Nvidia verkiezen boven mijn AMD & Ati set up, maar ik heb gekeken naar benchmarks en vergelijkbare onderdelen gekozen) met ongeveer dezelfde specs kom je neer op zo'n 2269 dollar. Als je die 1075 euro neemt, en je daar 100 euro voor een case bovenop gooit, dan is dat ongeveer 2x zo duur.

Laatst bewerkt:
Zit er bij alienware geen scherm bij... En nog een heleboel extra's. Ik zie toch altijd een scherm zitten bij alienware. En nog geen amateuristisch scherm ook. Tuurlijk is alienware duurder, maar echt niet 2,5 keer. En dat is trouwens het enige merk dat wat duurder is. Bij HP en andere merken krijg je nog windows licenties, andere programma's... Dan kom je ook bijna op die prijs(zal op 1500 euro max 150 euro schelen, maar dan heb je wel veel betere service, bij zelf samenstellen moet je alle problemen zelf oplossen, das alleen voor mensen die er tijd en zin in hebben zoals ik.)

Laatst bewerkt:
Niets op te zeggen van die dell, behalve het belangrijkste: de videokaart:confused: Er zit een stomme X1300 in

Scherm heb ik van de prijs afgetrokken bij Alienware... Je kan de PC zelf customizen. Ook alle extra's heb ik van de prijs afgehaald.
En van die service heb je natuurlijk gelijk :). En ja... Die x1300 is een btje een bottleneck.

Niets op te zeggen van die dell, behalve het belangrijkste: de videokaart:confused: Er zit een stomme X1300 in

Maar ja, die kan je ook bij Dell wijzigen. Zelfs in een kaart die niet bij de opties staat, moet je alleen even gaan bellen. Ik heb destijds er een radeon 9800 pro in laten zetten, was officieel niet beschikbaar voor mijn systeem (wel voor andere) maar met wat kletsen was het toch mogelijk.

Het is uiteindelijk toch wel een mooie PC die van Dell, alleen minder te customizen uiteraard. Meestal gebruiken die merken van die OEM moederborden en dat vind ik zelf (Acer) een ramp. Vooral wat upgraden betreft, je weet nooit of een onderdeel er goed op werkt, maar volgens mij heeft Dell zelf toch ook een upgrade service oid?
Enne.... Dell zou toch AMD gaan aanbieden? Ik merk er nog niks van :p.

Kdacht dat die nog niet in verkoop waren, maar kan me vergissen.

Dell heeft de C, D en E521 uitgerust met AMD processoren, alleen is op dit moment de Core 2 duo van intel sneller dan de AMD's, vandaar het advies met een Intel proccessor.

Maar voor upgraden raad ik toch een Am2 socket aan. De nieuwe socket (Am3) zal namelijk compatible zijn met Am2 en dat is (in elk geval voor mij) een goede reden om een Amd aan te schaffen. Vooral als straks quadcore met Am2 gaat werken :love:.

Wie zegt dat je de core 2 duo niet kan upgraden met een quadcore?

Trouwens een core2duo is veel beter dan een amd in games.

Nog wel ;) :p. Maar de videokaart is over het algemeen de bottleneck. Veel verschil maakt het ook niet echt. Maarja... Ik denk niet dat we het hier hebben over een hardcore gamer... En dan is de AMD wel goedkoper :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan