aansluiten home cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

candyman1985

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Hey,

ik heb van mijn broer een home cinema set gekregen. Ik wil deze aansluiten op zowel mijn pc als televisie. Kwam echter meteen bij het eerst probleem dat ik alleen 4 boxen, een woofer en een paar losse kabels heb gekregen.
Ik kan deze kabels wel in de boxen doen, maar niet in mijn pc of tv.. hier kunnen namelijk alleen stekkers in, en geen losse kabels.
Wat heb ik nodig om dit wel helemaal aan te sluiten?

gr. Michel

Dat zie je toch aan de aansluitingen, waar je wat in moet proppen?:confused:

Worden tulp stekkers voor gebruikt, s-video, scart, en voor de pc 3,5mm stereojack, die moet verlopen naar tulp, vaak.

Haal de gebruiksaanwijzing erbij van de maker van dat ding, staan ook de aansluitingen op, en wat je erin moet proppen.

dat is juist het probleem

doordat ik hem heb overgenomen van mijn broer heb ik geen gebruiksaanwijzing.

Ik heb het gevoel dat ik een transformer of iets mis, heb nu namelijk alleen de boxen en de kabels.

Maar het zijn gewone kabels zonder stekker uiteinde, dus die zou ik ergens moeten inpluggen, de vraag is alleen waar...?

Op de site van de fabrikant dat ding ophalen, of is het made in verweggiestan.:eek:

hier is de dvd speler die er eigenlijk bij zat.
Hier zat achterin een kastje waar de boxkabels gewoon ingestoken kunnen worden.
Wat ik me afvraag is of dit kastje ook apart te kopen is, en dan ook op een andere dvd-speler aansluitbaar.
Deze dvd-speler gebruiken mijn ouders namelijk, ikzelf heb een andere, waar dus geen kastje opzit waar losse kabels ingestoken kunnen worden, maar alleen met stekkers erop

hier is een plaatje van hoe het eigenlijk aangesloten moet worden, de aansluiting zit echter achterop de dvd speler... Is zoiets ook los te krijgen?

Laatst bewerkt:
Als dezelfde (en evenveel) aansluitmogelijkheden hebt op je DVD speler voor boxen, zal je aan de boxdraden gewoon passende stekkers moeten maken.

ik heb op mijn dvd speler de volgende aansluitingen

1 links voor (wit)
1 links achter (wit)
1 rechts voor (rood)
1 rechts achter (rood)

en 2 subwoofer.

Hoe zit het hierbij met + en - , en is de dvd speler ook aan te sluiten aan de computer, zodat ik het setje ook als computer boxen kan gebruiken?

als ingangen heb ik een dv ingang / s-video ingang / cvbs ingang en audio ingang.

Ik ben bij de It's geweest en daar hebben ze me kunnen overtuigen dat hetgeen ik wilde niet mogelijk was.

Heb nu de orginele dvd speler weer geruild met mijn oudjes, moet nu alleen nog de computer erop aansluiten.
Iemand van jullie enig id hoe me dat gaat lukken.?

In de post hierboven is de beschrijving (dus ook de aansluitingen van de dvd speler) te zien

dat dacht ik ook.. alleen vraag ik me af of er geen problemen komen doordat de aansluiting in de computer niet hetzelfde is als de line in van de dvd speler..
die hebben alleen een gesplitste (l + r) ingang, terwijl de line out van de computer enkel is

dat dacht ik ook.. alleen vraag ik me af of er geen problemen komen doordat de aansluiting in de computer niet hetzelfde is als de line in van de dvd speler..
die hebben alleen een gesplitste (l + r) ingang, terwijl de line out van de computer enkel is
Dat klopt als een bus. Die draadjes zijn ook kant en klaar te koop in de winkel. Ze hebben diversen lengtes te koop.

thnx,

denk dat ik dan maar eens op de fietst stap :confused:

laat over 1,5 uur wel weten of het gelukt is :P

Je hebt dus een kabel nodig met aan 1 kant een mini jack en de andere kant tulp stekkers.

eig wel ja :p

Ik heb nu geluid uit de set..maar:

1) hij zoemt
2) alleen uit de middenbox :confused:

eig wel ja :p

Ik heb nu geluid uit de set..maar:

1) hij zoemt
2) alleen uit de middenbox :confused:
Welkom terug, hard gefietst? :) probeer eens wat met de instellingen van of de pc of de set te regelen.

ik ben lui geweest en heb de bus gepakt :p

op de pc is nix in te stellen, en zover ik kan zien op de dvd speler ook niet.
Heb hem nu op tape in (line 1) aangesloten.
Zou het kunnen komen omdat er 6 meter kabel tussenzit?

:S

een vriend van mun pa denkt verstand te hebben van zoiets, denk dat ik hem maar eens laat komen :p

Waarom gaat niet alles gwn in 1 keer goed :rolleyes:

edit:

hmz, hij kwam er ook niet uit

Laatst bewerkt:
Dat het zoemt [bromt] is bijna "normaal" .... zeker als er meer dan een meter kabel tussen zit... wat kan helpen bij het beperken van de hoeveelheid brom is beide apparaten op hetzelfde stopcontact aansluiten, en daarna experimenteren met het omdraaien van één van de netstekkers.... Dit soort verbindingen werken het best "draadloos" ..... e.e.a. wordt veroorzaakt door de [geschakelde] voeding van de PC... de meeste brom heb je als je PC niet op een geaard stopcontact zit.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan