aanuitknop hoe aan te sluiten op Asus 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
ik heb een ander moederbord gemonteerd, voor het eerst in mijn leven. Het lijkt allemaal wel goed te zitten, hoewel het een tegenvaller was dat de geheugemkaart 128Mb in een zwarte slot niet bleek te passen en ik er een moderne in moest zetten, in een blauwe sleuf (hoe heet het type van die oude 128MB, dan kan ik hem misschien verkopen?)

Het probleem is: de computer start niet, er komt geen stroom op. Zou het de aan-uitknop zijn, die heb ik met platte heel kleine stekkertjes vastgezet op pinnetjes? Zo was het eerst, maar het lijkt wankel. Kan hier iets fout gaan zodat ik geen stroom krijg op de hele conputer? Kan ik om de aanuitknop heen zodat ik kan controleren of het daaraan ligt?

Haal, of de manual uit je bureaulade:) , of haal hem op bij Asus, bij hun wedsite dan, Taiwan ligt ook niet naast de deur, daar staat precies in welke pinnen je moet gebruiken voor de powerswitch, die 2 pinnen kun je ook even kortsluiten, dat doet de powerswitch ook, dat is een maakcontact.

Kontroleer goed alle aansluitingen, stekkertjes op de goede pinnen, dus.

Betreft het hier een nieuw moederbord? of een gebruikte?

Die SDRAM, kun je natuurlijk verkopen, maar veel zijn ze niet waard.

bedankt voor je informatie!

nu hangt er een aantal platte stekkertjes uit met 2 en met 3 pingaatjes, sommige lijken gebroken. Hoe kan ik weten welke de powerswitch bedienen? Is er een kleurcode voor? Het is een bundeltje spaghettidraad, ook voor de resetknop etc. denk ik.

Sorry als ik dom doe, maar jullie zijn wel wat gewend!

Staat meestal op die stekkertjes gedrukt waarvoor ze zijn, anders even vanaf de schakelaar de draden volgen en/of kijken welke kleur ze hebben, bij alle switches maakt het niet uit hoe ze aangesloten worden, bij de leds en luidspreker wel, de + en - dus.

Hoi !

Meestal staat op de stekkertjes waar ze voor zijn !

Anders kun je even nalopen waar ze naar toe gaan, toch ?

Verder: zie de gebruiksaanwijzing van je MOBO hoe je ze aan moet sluiten !

Zie ook de post van Lange Pier.

Greetz,

Harry.

he beste computerkundigen!

dit is te dol, eerst geen beeld en het mobo vervangen, nu aan kunnen sluiten, een nieuw mobo en weer geen beeld! het ligt niet aan de videokaart, gecontroleerd.

kan het de processor zijn, die bromt wel. of toch weer het mobo? ik zie er tegenop om weer een moederbord te kopen, dat begrijp je.

Laatst bewerkt:
>>>>>ik heb een ander moederbord gemonteerd<<<<
Nieuw of gebruikt,en welke???

Het is volgens de doos ASRock K7VT4APro, eigenlijk nieuw in doos, alleen geopend, leek nooit gemonteerd

ik kreeg hem dus eerst niet aan de stroom, maar later is het iemand anders wel gelukt. het vreemde is dus dat het euvel nog hetzelfde is als voordat een kapot mobo werd gediagnosticeerd.

kan het ook van een defecte processor komen, geen beeld? hij bromt wel.

Als op de Fan druk van de processor is de brom dan weg?

Krijg je als je hem aan zet pieps?

oei, ik kan dat nu niet controleren want het ding is nu bij de klusjesman. die belde me met de mededeling dat hij nog defect was toen hij de aanuitknop wel kon aansluiten.

ik zal je tips later uitproberen.

wat zeg je ervan, nu? Die pieps, is dat kapot mobo? En als de brom weggaat, waar duidt dat op?

Die Klusjes man,heb je daarvan gekocht?

Zodra je opstart hoor je normaal 1 keer een piep,zijn het er meer of anders daar uit kunnen we 1 en ander concluderen.

En als de brom er niet meer is Fan niet meer in orde

nee, het is een nieuw contact, de klusjesman- hij kwam dus onafhankleijk tot dezelfde -geen beeld - conclusie; hij kon dat niet weten.

bedankt voor je tips, het wordt laat nu. nog een vraag - wat zou jij nu doen?

Als bord is uit PC zaak omruilen voor een nieuwe.

Maar wat ik belangrijker even vindt is hoe die piepen zijn als je hem aan zet.

erg bedankt voor je goede raad - ik kom er nog graag eens op terug.

nou, de aap is uit de mouw. Het nieuwe moederbord dat ik kocht is blijkbaar ook kapot r een andere processor erin ging ook meteen defect. Dat is toch heel apart?

Misschien zit het zo: het eerste moederbord ging stuk en heeft de processor ook defect gemaakt, deze kapotte processor heeft een nieuw mobo weer kapot gemaakt, en ten laatste is daar nog een processor in gesneuveld. We hebben nu alles in de vullesbak gekiept. We hadden het eerder moeten doen. Dit verhaal om de ratio wat te gunnen, het lijkt black magic.

bedankt voor alle goede raad, patient is overleden maar we gaan vrolijk verder:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan