kan mijn HDD externe usb schijf niet initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vissen50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met WXP2 en kan mijn HDD externe usb schijf niet initialiseren.
Hij wil hem wel herkennen in beheer en geeft Scijf1 aan, onbekend, niet ginitialiseerd.
Heb geprobeerd hem te initialiseren, maar krijg dan de foutmelding:" onverwachte fout: controleer systemlogboek voor meer info over de fout." Maar daar word ik ook niet wijzer van.
Graag hulp, want ben al weken bezig.

Als er niets opstaat, al primaire partities geprobeerd erop te zetten en deze geformateerd?

Heb je ook al in apparaatbeheer gekeken, of je daar, bij de USB, een enhanced USB driver hebt?

Als er niets opstaat, al primaire partities geprobeerd erop te zetten en deze geformateerd?

Heb je ook al in apparaatbeheer gekeken, of je daar, bij de USB, een enhanced USB driver hebt?

Dank voor antwoord.
Sorry voor 2x plaatsen, was niet de bedoeling, even wennen.
Bij USB Controllers geeft hij aan: USB apparaat voor massaopslag.
Als ik hem niet kan initialiseren, hoe kan ik dan primaire partities proberen en formatteren.

Als ik op de schijf ga staan, geeft deze alleen de mogelijkheid schijf initialiseren, eigenschappen en help.

Sorry, ben een leek, vandaar, maar inderdaad staat bij de USB standard enhanced PCI naar usb-controller.

Laatst bewerkt:

Sorry, ben een leek, vandaar, maar inderdaad staat bij de USB standard enhanced PCI naar usb-controller.

De vraag maar even verplaatst naar de sectie "Verwisselbare opslagmedia", deze is iets geschikter voor dit onderwerp. :)

Hangt hij wel aan en USB2 poort?

Haal de schijf eraf, reboot, wacht tot alles is opgestart, koppel de schijf aan, in een USB2 poort, en kijk weer in diskmanagement, en probeer hem weer te initialiseren.

Zal wel commentaar krijgen,maar vooruit.

Hd zit in Case....heb je dat zelf gedaan, en de jumper op Master gezet?

De HD is een usb en heb ik zo gekocht incl. behuizing, in principe moet je hem aan sluiten, plug & Play en in beheer initialiseren.
Maar dat wil niet: er staat wel schijf !, met een rood rondje met een witte streep, als initialiseren niet is gelukt, wordt witte streep een x.

Zal wel commentaar krijgen,maar vooruit.

Breng ik met mijn probleem iemand in verlegenheid?

Is niet mijn bedoeling, maar kom er gewoon niet uit en ben dankbaar voor hulp.

Toevallignog andere PC in huis? hang het daar eens aan.

Of bij een Kennis/buurman,Fotmateer daar als dat kan.
En dan weer op de Laptop kijken of dan wel wordt herkent

Heb hem in winkel al omgeruild, omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar heb hetzelfde probleem.
Zelfs WXP-2 opnieuw opgezet, nieuwe usb kaart etc.
Ben niet in de gelegenheid hem op een andere laptop te zetten.

Heb een printscreen gemaakt van beheer, maar weet niet hoe die hier te plaatsen.

Ik zou mijn Laptop mee nemen er naar toe ,en laat hen er maar naar kijken.

Kans dat een andere Case wel goed werkt

Ik bedoel Case van ander merk.

Nee heb je en ja kan je krijgen.

Zeker gezien de Tips die je al hebt gekregen van @ LangePier
Die zelfde had ik je ook gegeven

Ik bedoel Case van ander merk.

Nee heb je en ja kan je krijgen.

Zeker gezien de Tips die je al hebt gekregen van @ LangePier
Die zelfde had ik je ook gegeven

Snap er niets meer van, hoe kan ik nu een andere case krijgen als hij vast geleverd wordt, incl.case, ze gaan echt niet een case van een andere afhalen en heb al een hele nieuwe gehad.
Erg moeilijk allemaal om zo`n ding aan de praat te krijgen.....Leve de techniek.....:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan