PC herstart steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shy-Girl

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Mijn computer start steeds ineens opnieuw op, soms gaat het uren goed en soms 2 keer in 1 minuut. Het is volgens mij geen software probleem want als ik Windows opnieuw installeer doet hij het ook nog. Ik heb al aangevinkt om de computer niet te herstarten, zodat ik zo'n blauw scherm krijg met informatie. Die informatie zet ik hier neer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en een beetje in blondjes-taal aub, want ik weet er wel iets, maar niet zoveel van.. Alvast bedankt!

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weerggeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios-update. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)
***Stop: 0X0000008E
(0Xc000047, 0X80521B50, 0XF88CABD4, 0X00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp.

Heb je iets nieuws [waarbij een driver zat] geinstalleerd? Dan veroorzaakt die het probleem.
Zoniet dan lijkt het er ernstig op dat je een Ram probleem hebt...

Heb je iets nieuws [waarbij een driver zat] geinstalleerd? Dan veroorzaakt die het probleem.
Zoniet dan lijkt het er ernstig op dat je een Ram probleem hebt...

Nee volgens mij heb ik niets nieuws geïnstalleerd, hij doet het al heel lang ook als ik windows opnieuw geïnstalleerd had, dus als er nog vrijwel niets op stond. Ik heb al meer gehoord dat het aan het RAM kan liggen.. Wat moet ik dan doen, en hoeveel gaat het me kosten?? :(

Als het een ram module is, komt de vraag: welke ram [en hoeveel] zit er in je systeem...
De snelste [PC3200] DDR kost nu, van Kingston, voor 512Mb, € 57,00... maar een beetje internet shoppen kan tot een beter resultaat leiden.....

Eerst moet je even je kast open schroeven om te zien wat er in zit... heb je één module, of zijn het er twee... in het laatste geval moet je uitvogelen welke van de twee ligt te zeuren [simpel door er één uit te nemen, blijft het dan goed, dan was die kapot, gaat het nog fout, dan is het de andere]....

Heb je everest? Dan kun je aflezen wat er in die doos zit.....

Als het een ram module is, komt de vraag: welke ram [en hoeveel] zit er in je systeem...
De snelste [PC3200] DDR kost nu, van Kingston, voor 512Mb, € 57,00... maar een beetje internet shoppen kan tot een beter resultaat leiden.....

Eerst moet je even je kast open schroeven om te zien wat er in zit... heb je één module, of zijn het er twee... in het laatste geval moet je uitvogelen welke van de twee ligt te zeuren [simpel door er één uit te nemen, blijft het dan goed, dan was die kapot, gaat het nog fout, dan is het de andere]....

Heb je everest? Dan kun je aflezen wat er in die doos zit.....

Ik heb de kast opengemaakt maar alleen om hem stofvrij te maken, ik durf verder nergens aan te zitten want ik heb er de ballen verstand van wat het allemaal is.. Ik weet dus ook niet wat die modules zijn waar je het over hebt, sorry..
Ik heb wel everest, wat wil je dat ik hier neerzet?

Het blokje "memory" van Everest is genoeg.... Als je in je kast kijkt zie je, in de buurt van je processor [dat ding met die dikke ventilator er op], een paar slots [meestal een stuk of 4, maar het kan ook 2 zijn], waarin kleine langwerpige kaartjes rechtop staan... ongeveer 2,5 cm hoog... dat is het geheugen [RAM]... een soort lange strookjes met een paar van die zwarte chippen erop...... links en rechts van die kaartjes zit een clip om ze vast te houden

Laatst bewerkt:
Fysiek geheugen:
Totaal 511 MB
Gebruikt 366 MB
Vrij 145 MB
Percentage 72 %

Wisselbestandgrootte:
Totaal 1249 MB
Gebruikt 363 MB
Vrij 886 MB
Percentage 29 %

Virtueel Geheugen:
Totaal 1761 MB
Gebruikt 729 MB
Vrij 1031 MB
Percentage 41 %

Physical Address Extension (PAE):
Ondersteund door Besturingssysteem Ja
Ondersteund door Processor Ja
Actief Nee

Tik even "SPD" aan in Everest... daar staat op de bovenste regels hoeveel modules er in zitten......

Tik even "SPD" aan in Everest... daar staat op de bovenste regels hoeveel modules er in zitten......

[ DIMM1: Hyundai HYMD264 646A8J-J ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Hyundai HYMD264 646A8J-J
Serienummer FFFF0614h
Fabricagedatum Week 1 / 2004
Modulegrootte 512 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen:
@ 166 Mhz 2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 Mhz 2.0-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

Geheugenmodule-eigenschappen:
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Niet ondersteund
Precharge All Niet ondersteund
Write1/Read Burst Niet ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund

Geheugenmodulefabrikant:
Firmanaam Hynix Semiconductor Inc.
Productinformatie http://www.hynix.com/eng/02_products/01_dram/index.jsp

Hallo

Mocht dit inderdaad een defekt r.a.m. geheugen betreffen , dan zou je nog andere symptomen hebben ...

Maar meest eenvoudige om het geheugen te testen is volgens mij memtest.

http://www.memtest86.com/

Peter

O jee... dat wil zeggen dat er maar één module in zit, dus je kunt niet uitwisselen.... Voordat je dan dure dingen gaat doen kun je misschien beter even een memory test downloaden.... het nadeel van deze tests is dat je ze moet downloaden en dan op CD of floppy zetten.... Als dat geen probleem is vind je als je googled met "memory test" allerhande opties, onder andere van Microsoft.....

Memory gaat niet vaak stuk, maar het kan kapot... memory fouten kunnen ook veroorzaakt worden doordat de klokfrequentie van het geheugen te hoog staat... je kunt even in bios kijken of de memory timing overal op "auto" staat.....

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type AMI
Datum Systeem BIOS 01/28/04
Datum Video BIOS 10/23/03

BIOS Fabrikant:
Firmanaam American Megatrends Inc.
Productinformatie http://www.ami.com/amibios
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Problemen en Suggesties:
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

Kan dat het probleem zijn? Dat is mijn bios moet updaten?

Blijf ver van bios updates! Dat gaat ook je probleem niet oplossen....
Kijk in BIOS [door bij het opstarten op "del" te drukken] of je bij de systeeminstellingen iets ziet over "memory"... zet daar dan de waarde op "auto".......

Kun je iets met die memory test die VDK_P je aanraadde?
Hij heeft wel gelijk dat er bij gammel geheugen veel vaker iets mis zou gaan... aan de andere kant, als het zelfs met een "kale" windows installatie al misgaat, wijst dat toch weer op memory of ... ???

Ik heb de computer opnieuw opgestart en in de bios gekeken (bij mij f1 trouwens maar maakt niet uit!) en daar vond ik dit, ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ik zet het hier even neer. Ook zal ik nog even die memtest proberen.

Plug and play OS [yes]
Primary video adapter [pci]
Ps/2 mouse [audo detect]
Local bus IDE adapter [both]
USB legacy mode support [auto]
Onboard lan [enabled]
Onboard lan boot rom [disabled]
Onboard audio [auto]
Onboard 1394 [enabled]

ff vraag ter controle: is je pc ge-aard? Ik heb zelf jaren last gehad van pc's met geheugendumps, blauwe schermen en spontane reboots. Sinds ik mijn pc ge-aard heb, loopt het lekker stabiel.

Je kunt zien of je pc geaard is door je wandcontactdoos te controleren: zitten hier boven en beneden pinnetjes in de doos?

Laatst bewerkt:
Mijn computer start steeds ineens opnieuw op, soms gaat het uren goed en soms 2 keer in 1 minuut. Het is volgens mij geen software probleem want als ik Windows opnieuw installeer doet hij het ook nog. Ik heb al aangevinkt om de computer niet te herstarten, zodat ik zo'n blauw scherm krijg met informatie. Die informatie zet ik hier neer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en een beetje in blondjes-taal aub, want ik weet er wel iets, maar niet zoveel van.. Alvast bedankt!

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weerggeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardware leverancier voor een eventuele bios-update. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)
***Stop: 0X0000008E
(0Xc000047, 0X80521B50, 0XF88CABD4, 0X00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid. Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling technische ondersteuning op voor hulp.

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Geeft hij bij jou het ook aan dat het in Temp zit?
Bij mij wel.
Ik heb net mijn pc formateren maar dat heeft niks opgelost.
Ik denk zelf dat het ergens in de hardware zit. Dat er iets stuk is.
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe videokaart gekocht maar het lijkt me sterk dat daar het probleem in zit.
Beter gezecht toen ik de oude er weer indrukte was het probleem nog steeds niet weg.

Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Geeft hij bij jou het ook aan dat het in Temp zit?
Bij mij wel.
Ik heb net mijn pc formateren maar dat heeft niks opgelost.
Ik denk zelf dat het ergens in de hardware zit. Dat er iets stuk is.
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe videokaart gekocht maar het lijkt me sterk dat daar het probleem in zit.
Beter gezecht toen ik de oude er weer indrukte was het probleem nog steeds niet weg.

Misschien heb je hier iets aan http://support.microsoft.com/kb/903251/nl

En download en gebruik dit even, http://computercops.biz/downloads-file-328.html

Doe het installeren en open het dan, doe dan Do a systemscan and save a log file. Dan gaat ie je computer scannen. Als dat is gebeurt doe dan alles selecteren en dan fix checked. Even je pc rebooten en kijk is hoe hij het dan doet. Laat het me aub weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan