steeds mededeling bij opschonen Ccleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds vandaag krijg ik bij het gebruik van het programma CCleaner steeds een foutmelding/mededeling

Anylyseren gaat uistekend.Maar als ik op opschonen klik en OK zeg krijg ik steeds de volgende melding.

Verwijderen.(in blauwe balk)
Onlangs geopend is een systeemmap van Windows en is nodig voor het juiste funkioneren van Windows.Deze map kan niet verwijderd worden.
OK

Hoe kan ik deze melding voorkomen? Nog nooit last van gehad! Ik gebruik Windows XP
pro.
alvast bedankt!

nog steeds dezelfde (fout) melding

Hoi,
Ik heb CCleaner opnieuw geinstalleerd maar krijg nog steeds bovenstaande melding.:eek:

Ik probeer zo'n beetje te zoeken in de fora van CCleaner.
Echter is dat allemaal in het Engels en heb ik hier een beetje problemen met die gebrekkige Nederlandse foutmelding die jij kreeg.

James :(

Ik vermoed dat het zo komt: In de registry is een fout geslopen, en in de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders verwijst de waarde Recent naar een map waar je geen rechten hebt.

Normaal verwijst die naar de map C:\Documents and Settings\je_gebruikersnaam\Onlangs geopend

Die map is wel verborgen, maar als gebruiker heb je er wel schrijfrechten.

Als die waarde naar een verkeerde map verwijst, zou het kunnen zijn dat je daar geen schrijfrechten hebt.

Kijk dus de registry even na. Dat kan met het programma regedit.exe

Zodra je achterhaald hebt hoe het bij jou is ingesteld, kijk na welke map er wordt genoemd, en of je daar wel schrijfrechten op hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Regedit.exe open je via Start >> Uitvoeren... en dan regedit intypen.

Dit lijkt evident voor de meesten, maar ik zeg het er altijd graag even bij.

hoe kan ik zien of ik schrijfrechten heb?

Als je in de Registerwaarde HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell, dan Folders en dan de waarde Recent, een map of bestand ziet staan, zou je kunnen kijken bij die "echte"map, dus via Windows Verkenner, door op die map te rechtsklikken en dan Eigenschappen, of hij Alleen lezen is.

Je kunt ook nog eerst een proef op de som nemen. Open CCleaner en haal het vinkje weg voor Recent documents onder het kopje Windows Explorer. Laat Analyseren en daarna Run Cleaner. Als er geen foutmelding komt is dat het bewijs dat dnties gelijk heeft.

NB: als je in je Startmenu onder Aanpassen, Geavanceerd, de regel "Onlangs geopende bestanden in een lijst weergeven" hebt aangevinkt, kun je die bestanden in het Startmenu zien staan door op "Onlangs geopend" te klikken..

In de map Onlangs geopend horen alleen snelkoppelingen te staan.

Ga dus naar de map die in de waarde Recent wordt genoemd, en probeer alle snelkoppelingen naar een recent document daar weg te gooien.

Indien dat werkt, dan heb je schrijfrechten in de map. Per slot is de snelkoppeling daar ook gemaakt, en samen met de verwijder-actie heb je aangetoond zowel creatie, lees & verwijderrechten te hebben, welke bij elkaar 'schrijfrechten' definiëren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
nog steeds de melding.

Hoi,

Ik heb de snelkoppelingen wel kunnen verwijderen,maar de (fout?) melding in CCleaner zie ik nog steeds.:eek:

zie geen melding meer als ik vinkje weghaal

Hoi,

Als ik in CCleaner onder Windows Vekenner bij RECENTE DOKUMENTEN het vinkje weghaal werkt CCleaner correct,dat wil zeggen dat ik de melding nu niet meer zie.

Maar kan ik nu het vinkje niet meer terugzetten zonder opnieuw de melding te krijgen?
WAt kan ik nu doen?:thumb:

niet in register

Hoi,
Nee niet in register,daar heb ik niks veranderd.Maar het vinkje in CCleaner bedoel ik.

groetjes enalvast weer bedankt!:thumb:

Maar kan ik nu het vinkje niet meer terugzetten zonder opnieuw de melding te krijgen?
Zet hem eens terug en draai CCleaner. Misschien kun je aan de hand van de foutmelding zien om welk systeembestand het gaat.

NB: een ramp is het allemaal niet hoor, die MRU's (Most Recently Used) zijn eigenlijk ongevaarlijk, je wist er alleen je sporen mee uit als je ze door CCleaner laat verwijderen.

nog steeds dezelfde mededeling

Hoi,
Als ik vinkje terugzet,zie ik wel nog steeds dezelfde mededeling.

Zie bijlage.

groetjes en alweer bedankt !:thumb:

Bijlagen

Wat ik eigenlijk bedoel is dat CCleaner MRU's laat zien. Laat hij die niet te verwijderen MRU misschien toch zien in het venster?
Zie bijlage als voorbeeld.

(Klik voor vergroting)

En wat dnties je aanraadde was om in die registerwaarde naar de Recente te gaan kijken en die te verwijderen.

Ccleaner, dit zie ik nu.

Als ik Ccleaner nu opschoon,met vinkje aan voor recente bestanden zie ik onderstaande regels.Bedoel je dit?
VERWIJDERING COMPLEET - (6,549 seconden)
------------------------------------------------------------------------------------------
1,05KB verwijderd.
Veilige bestandsschoning ingesteld - Eenvoudige overschrijving (1 keer)
------------------------------------------------------------------------------------------

Details van de verwijderde bestanden
IE Tijdelijke Bestanden (8 bestanden) 402 bytes
Cookie:herman@helpmij.nl/(&H100001) 156 bytes
Cookie:herman@nl.sitestat.com/essent/home/(&H100001) 95 bytes
Cookie:herman@imageshack.us/(&H100001) 75 bytes
C:\Documents and Settings\Herman\Application Data\Macromedia\Flash Player\macromedia.com\support\flashplayer\sys\settings.sol 348 bytes
-------------------------------------------------------------------

Enkel dat laatste is een recent bestand, de rest zijn cookies en temps.

Maar het probleem blijft?

James :)

Haal het vinkje eens weg in ccleaner bij prullenbak leegmaken :)
Of maak je prullenbak eens handmatig leeg zonder ccleaner te gebruiken..

Heb het stinkend vermoeden dat het je prullenbak is die die melding geeft en niet ccleaner..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan