Geen rechten meer op de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay :) Maar ik zou het nu niet meer weten. Je kan geloof ik met het programma Testdisk een schijf weer beter laten praten, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Wacht dan toch maar op een helper die daar meer in thuis is.
 
ik hoop snel dat er iemand mij kan helpen.
ik wordt hier moedeloos van, dat je niet meer baas bent over je eigen pc.

Marcel
 
Gelet op het verzoek in een ander topic:

De OORZAAK van je probleem zou ik zo 1,2,3 ook niet weten, een simpele en doeltreffende oplossing (mogelijk) WEL.......... mits de volgende 2 beweringen waar zijn:

1. op C staat je besturingssysteem
2. op D staat data

ALS dit zo is, dan:

opstarten in de veilige modus en alle data naar C: kopieren (even een tijdelijk mappie aanmaken of zo) en daarna in de veilige modus D: formatteren. Hierna............... idd. de inhoud van het tijdelijke mappie op C: weer terugkopieren naar D:

Als het een tijdelijke ongesteldheid van de D-schijf of een "hikje" in Windows NTFS schijfrechtentoedeling is geweest -waardoor D: op de een of andere duistere manier schrijfbeveiligd is geworden-, dan zou alles mogelijk nu weer goed moeten werken.

Veel suc6 toegewenst!
 
Laatst bewerkt:
D'r schiet mij nog wat te binnen wat mogelijk zou kunnen leiden tot opsporing van de oorzaak:
heb jij op C: een of andere partitiemanager actief die bepaalde zaken qua indeling / comprimeren etc. etc. op alle schijven en partities regelt?
Zo ja, dan zou je je af kunnen vragen of dat programmaatje de oorzaak zou kunnen zijn :
recentelijk aangebrachte wijziging in de configuratie van het progje o.i.d.
Zou dit het kunnen zijn, of heb je wellicht helemaal geen partitiemanager draaien?
 
alles van d naar c gaat niet lukken daar er te weinig ruimte op c zit
ik heb geen partitieprogramma's o.i.d erop staan

Marcel
 
Daar de pc soms wel goed werkt : de inhoud van D: naar DVD branden.
 
Troost je, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, maar die van PC hard/software soms ook.

Ik heb eergisteren mijn pc schoongemaakt (inwendig) en zojuist wilde ik een scan maken van een A4tje. Mijn scanstart icoontje op het buroblad was "fietsen" en tot mijn verbazing / verbijstering bleken AL mijn scansoftwarebestanden van mijn harddisk verdwenen te zijn.
Bijzonder, bijzonder................. :shocked:

Zo zie je maar, .............. (zie eerste regel van dit bericht...... ;) :D )
 
Laatst bewerkt:
600 mb op de c
en er moet 14gig van de d naar c en dat gaat niet

Marcel
 
Zijn dus slechts 4 dvd's die je moet branden (Hoezo "gaat niet"?)
 
van d naar c wil niet!

maar heb alles op dvd gezet.
Hoe kan ik nu de d formatteren?

Marcel
 
De pc opstarten, naar "Deze computer" gaan en dan een rechtse muisklik op de D en daar kies je voor Formatteren".
 
Laatst bewerkt:
Enne Marcel,

houd je er rekening mee dat je beschikbare ruimte op C: (die 600Mb) veel en veel te weinig is om een goed werkend systeem te hebben.
Zo durf ik erom te wedden dat jij geen schijfdefragmentatie van C: kunt uitvoeren. Je moet namelijk minimaal 15% vrije schijfruimte hebben om defrag te kunnen draaien.
Tenzij natuurlijk die 600 MB echt 15% van de capaciteit betreft, maar dat betwijfel ik want dan zou C: in zijn totaliteit 4 gig moeten zijn en dat lijkt mij onwaarschijnlijk................

Daarnaast "voelt" Windows zich ook heel oncomfortabel als er weinig schijfruimte beschikbaar is.

Een voorbeeldje misschien:
als jij een fors Word-documentje wil uitprinten of sowieso aan het bewerken bent, worden door zowel Windos als Word tijdelijke bestanden aangemaakt. Deze kunnen qua grootte tot forse tijdelijke bestanden groeien.

Samengevat komt het erop neer dat (naar mijn bescheiden mening) jouw systeem best zeer regelmatig op "hangen en wurgen" functioneert, omdat Windows en alle geinstalleerde applicaties weinig ruimte hebben om hun "k ont" te kunnen draaien.
 
Laatst bewerkt:
heb het geprobeerd om d zo te formateren maar dat lukt niet. zie bijlage

en ja ik weet dat ik niet veel ruimte op de c en daarom komt er ook een harde schijf in van 320 gig in.

Marcel
 

Bijlagen

  • MWSnap031.jpg
    MWSnap031.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 11
Ok, dan de laatste en tevens de meest gevaarlijke als je minder handig bent met pc's.

Stop de Windows XP cd in de drive en start op van CD. Kies voor een nieuwe installatie en ga naar D. Formatteer vervolgens de D en breek na het formatteren de installatie af. Windows wordt NIET geinstalleerd en je schijf is dan eindelijk geformatteerd.
Suc6 bij deze methode is 100%. (Tenzij de schijf defect is....)
 
Vraag niet hoe het kan maar ik kan nu weer alles doen op de d schijf.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan