• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro koppelen aan document

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Sorry, maar wss zal het wel ergens in het forum te vinden zijn, maar ik vind het toch maar niet.

Ik had enkele macro's gemaakt die in mijn werkbalk staan.
Nu krijg ik bij het proberen een verwijzing naar naar vorig bestand ?
Hoe kan ik nu deze macro's koppelen aan dit bestand.
Als ik dit bestand dan kopiëer gaan de macro's dan mee ?

Ik ga dit document ook op een andere pc gebruiken, daarom zouden den macro's moeten gekoppeld zijn het document.

PS. Ik heb nog niet veel forums bezocht waar de antwoorden zo vlug binnenwaaien :thumb: :thumb: :thumb:
Het vermindert alleszins de drempel om verder te experimenteren.

Laatst bewerkt:
Post eens je file waarin het fout gaat.
Kom niet geheel wijs uit je vraag stelling namelijk?

Groet,
Ferenc

Probleem is....

Als ik het document op een andere pc open dan heb ik geen macro's meer.

Waarom zet je de macro's dan niet in het bestand?
Met Alt F11 open je VBA en kan je de macro's invoegen.

Waarom zet je de macro's dan niet in het bestand?
Met Alt F11 open je VBA en kan je de macro's invoegen.

Moest ik dat nu is kunnen hé :o

Doe dan zoals Ron aangeeft.

Met Alt-F11 kom in de VBA omgeving. In de project explorer, dubbelklik op de naam van je bestand. Voeg de code toe aan ofwel een tabblad, een nieuwe module, een userform of ThisWorkbook. Sluit af en keer terug naar Excel met Alt-F11.

Lukt dat?

Wigi

Ik heb de macro's gemaakt met de recorder.
(Is eigenlijk gewoon sorteren van bepaalde kolommen, en kleuren toevoegen/wegdoen)
Nu staan ze wel in een werkbalk maar ik kan ze niet meer gebruiken omdat ze wss gelinkt zijn aan een vroeger bestand.

Met ALT-F11 kom ik idd in de VBA omgeving maar daar loop ik helemaal verloren :confused:

Met ALT-F11 kom ik idd in de VBA omgeving maar daar loop ik helemaal verloren :confused:

Ga daar toch maar eens naartoe, al bij al is het daar aangenaam vertoeven :thumb:

In de project explorer dubbelklik op de naam van je bestand. Dubbelklik op Modules, en nog eens op Module1 (als je ze niet hernoemd hebt). Kopieer alle code naar hier vervolgens.

Wigi

Het is er zeker gezellig en warm :).
Je moet je zelf even de tijd gunnen om de layout te leren begrijpen hoe je files zijn opgedeeld maar dit zal je zeker snel onder de knie hebben en dan begint het grote VBA avontuur pas echt :D

Succes,
Ferenc

En ben even in de ruimte geweest waar het fijn vertoeven is (volgens sommigen)...

Na de bewerkingen gedaan te hebben opent er zich een nieuw venster.

Algemeen ---------- Delcaraties

Ben ik op de goede weg ?

En... hoe geraak ik aan de code van mijn macro's ?

Ik blijf er rustig bij, hopelijk langs de andere kant van de lijn ook :rolleyes:

gr

Doe anders eens Alt-F8, klik eenmalig op je macro, en kies Bewerken... Dan kom je er ook.

Wigi

Ben weeral op de goede weg.

In mijn werkbalk stonden de knoppen van de macro's maar er waren geen macro's meer te vinden. :confused:
Ik heb er nu terug enkele aangemaakt en experimenteer verder.

Ik heb ooit die knoppen hermaakt maar... dit is weeral lang geleden.
Helpt iemand mij terug op weg.

Plezier van dit forum is dat we geen problemen meer uit de weg hoeven te gaan, komen we er echt niet uit... dan is er nog een noodlijn :)

gr

Hang het bestandje maar bij als je wilt. Eerst zippen.

In Excel heb je meerder manieren om een knop aan te maken.
De meest voorkomende manier is mbv de toolbar:
Formulieren.
Kies hierop de button met de naam knop en maak u eigen knop aan.
Hierna krijg je een pop-up welke vraagt welke macro je er aan wilt verbinden.

Methode twee:
mbv de toolbar:
werkset besturingselementen
kies hier de button opdrachtknop en maak u knop.
nu rechtermuisklik op de knop en kies voor programmacode weergeven
Tussen de twee code regels in (welke standaard verschijnen) wul je nu de macro naam in:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   macronaam
End Sub
Om deze knop te kunnen bewerken moet men wel in ontwerpmodus zitten. Dit bereikt men door het klikken op het icoontje 'ontwerpmodus' (driehoek _ lineaal) op de toolbar 'werkset besturingselementen' of op 'visual basic'

Methode drie is eigenlijk hetzelfde als een alleen ipv een knop kan je ook en plaatje, wordart of illustratie gebruiken. voor het element toe, rechtermuisknop en kies voor macro toevoegen.

Succes,
Ferenc

ps.
heb alleen de laatste twee post gelezen, misschien zit ik er wel geheel naast.

Laatst bewerkt:
Volgend probleem.

Ik heb dus een werkbalk waar verschillende macroknoppen op staan.
Hieraan zijn wss macro's gekoppeld aan een vroeger document dat ik niet meer beschikbaar heb.
Hoe kan ik die macroknoppen nu koppelen aan macro's die ik opnieuw gemaakt heb, zodat ik deze kan gebruiken in mijn huidige formulier.

Ik heb nu enkele macro's opnieuw gemaakt.

Hoe moet ik deze koppelen aan de knoppen op mijn werkbalk.
Op klikken gaat niet want dan krijg ik de melding dat ze aan een ander document gekoppeld zijn.

Bijlagen

Als ik het bestand open, zie ik geen andere werkbalken dan die die ik gewoonlijk heb.

"Op klikken gaat niet want dan krijg ik de melding dat ze aan een ander document gekoppeld zijn.":

Wat je doe je precies zodanig dat je die melding krijgt? Ik kan de macro's gewoon uitvoeren hoor.

Probeer de code ook te verbeteren:

Dit bv.

Code:
Rows("6:70").Select
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-60
    Selection.Sort Key1:=Range("D6"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal

kan veel efficiënter en simpeler als

Code:
Rows("6:70").Sort Key1:=Range("D6"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1

Alle ScrollDown, Select enz. kan in principe weg.

Wigi

Zie je mijn werkbalk met marcro-knoppen?
Zo ja, hoe kan ik die koppelen aan een macro ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan