• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ranglijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick01

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo ik ben nieuw bij Helpmij.nl.
Ik ben via zelf doen, proberen wegwijs te worden in excel, daarbij stuit ik af en toe eens op problemen. Hiervoor heb ik wat boeken aangeschaft om het duidelijker te maken. Ook dit lukt niet altijd daar het vaak wat technisch staat omschreven. Daarom probeer ik het hier eens voor wat hulp.
Mogelijk dat het op dit forum al eens aan de orde is geweest, dan kan iemand mij wel naar de topic verwijzen. Zo niet, wie kan mij een uitleg geven hoe ik een ranglijst maak van gegevens op een werkblad. Deze ranglijst wil ik op een ander werkblad presenteren.

groetjes en bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
wie kan mij een uitleg geven hoe ik een ranglijst maak van gegevens op een werkblad. Deze ranglijst wil ik op een ander werkblad presenteren.

Geef eens wat meer uitleg, dan kunnen we een specifieke oplossing aanreiken.

Geef eens wat meer uitleg, dan kunnen we een specifieke oplossing aanreiken.

Ik heb een werkblad waar titels van CD's staan. Nu tracht ik bij te houden hoe vaak deze gedraaid worden. Deze CD's staan alfabetisch. Nu wil ik proberen om op een volgend werkblad automatisch een ranglijst te krijgen. Dus met titel en aantal.
Zodra er dus veranderingen op treden in de aantallen, de ranglijst aangepast wordt.

En op het eerste blad is er ook een kolom met hoeveel keer elke CD gedraaid is?

Kan je anders eens een voorbeeldje bijhangen voor wat betreft de layout? Dat maakt het ons een stuk makkelijker.

En op het eerste blad is er ook een kolom met hoeveel keer elke CD gedraaid is?

Kan je anders eens een voorbeeldje bijhangen voor wat betreft de layout? Dat maakt het ons een stuk makkelijker.

Op eerste blad staat:
Artiest.............titel............aantal
......................titel.............aantal
Artiest.............titel.............aantal
enz

Ik zal proberen of ik voorbeeldje kan bij hangen

Op eerste blad staat:
Artiest.............titel............aantal
Artiest.............titel.............aantal
enz

Ik zal proberen of ik voorbeeldje kan bij hangen

Over hoeveel CD's gaat het? Duizenden?

Staan om precies te zijn verdeelt over 2 werkbladen.

Is daar een speciale reden voor? Indien niet, zet ze dan maar onder mekaar op 1 tabblad. Dat zal de oplossing zeker vergemakkelijken. Hang maar een klein voorbeeldbestandje bij. Eerst zippen.

Artiest Titel CD Aantal
Beatles
1 Beatles for Sale 5
2 Rubber Soul 3
3 Sgt Pepper lonely Hearts Club Band 8
4 Abbey Road 6

Focus
5 Moving Waves 8
6 Focus III 6
7 Hamburger Concerto 5

Genesis
8 Foxtrot 12
9 Selling England By The Pound 15
10 And Then There Where Three 8
11 We can't Dance 4

Jethro Tull
12 Aqualung 5
13 Thick As a Brick 8

King Crimson
14 In The Court of the Crimson King 16
15 Lizard 10
17 Red 12

Een kort voorbeeltje uit het bestand....ik weet niet het het wat duidelijker maakt.

Is daar een speciale reden voor? Indien niet, zet ze dan maar onder mekaar op 1 tabblad. Dat zal de oplossing zeker vergemakkelijken. Hang maar een klein voorbeeldbestandje bij. Eerst zippen.

De verschillende werkbladen zijn gemaakt naar stijl.

Laatst bewerkt:
Wat het moeilijk maakt:

- in 2 tabbladen werken
- de extra rij voor de naam van de groep. Kan je dat niet dupliceren door gewoon in elke rij een extra kolom te hebben met de groepsnaam?

Ik zit zelf aan een draaitabel te denken, en dan zouden bovenstaande 2 dingen best aangepast worden.

Wigi

Wat het moeilijk maakt:

- in 2 tabbladen werken
- de extra rij voor de naam van de groep. Kan je dat niet dupliceren door gewoon in elke rij een extra kolom te hebben met de groepsnaam?

Ik zit zelf aan een draaitabel te denken, en dan zouden bovenstaande 2 dingen best aangepast worden.

Wigi

Er is ook een extra rij voor artiesten naam. Het voorbeeld wat ik gemaakt heb, boven komt niet goed over.
kolom a geeft weer het aantal
kolom b artiest naam
kolom c titel cd
kolom d aantal
verdere kolomen hebben andere gegevens, zijn niet van belang voor ranglijst.
Beide werkbladen zijn het zelfde ingedeeld

Hang eens een voorbeeldbestandje bij, een Excel file met een beperkt aantal cd titels, dat je EERST gezipt hebt, bv. met Winzip.

Anders moeten wij de structuur nog eens zelf nadoen.

Hang eens een voorbeeldbestandje bij, een Excel file met een beperkt aantal cd titels, dat je EERST gezipt hebt, bv. met Winzip.

Anders moeten wij de structuur nog eens zelf nadoen.

Wil ik graag doen maar, helaas weet niet hoe dat moet.

Klik rechts op je Excel file (wel veel minder CDs meesturen, maar wel de 2 tabbladen) en doe Verzenden naar... en dan Gecomprimeerd bestand (of iets dergelijks). Hang die file hier bij op het forum.

Wigi

Klik rechts op je Excel file (wel veel minder CDs meesturen, maar wel de 2 tabbladen) en doe Verzenden naar... en dan Gecomprimeerd bestand (of iets dergelijks). Hang die file hier bij op het forum.

Wigi

Ik heb een verkorte versie gemaakt.
Nu moet ik op excel file klikken....waar precies ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan