Help ik heb te veel opgeschoond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

meene21a

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Ik heb sinds kort een regcleaner programma en heb gisteren op de aagegeven van reg cleaner onderdelen ..òngebruikte" bestanden etc verwijderd. Na dit kan ik mijn programma´s bv van het bureaublad niet meer aanklikken zodat ze openen.. ook de ondedelen in het start ,programma´s , openen niet???

Ook oulook express wil niet starten??
Ik ben nu bevreesd dat ik teveel heb opgeschoond........ en heb er nu al spijt van!!

Wat kan ik doen?

Ps. ik heb windows xp home.

Welkom op Helpmij.:)

Is er geen backup gemaakt door het programma, voor het opschonen? Over welk programma heb je het precies?

Heb je reg cleaner niet eerst een back-up laten maken? Of doet die dit misschien automatisch? Anders zou ik een systeemherstel doen naar voordat je regcleaner hebt laten draaien. Als je deze herstelpunten teminste ook niet hebt laten verwijderen.

Welkom op Helpmij.:)

Is er geen backup gemaakt door het programma, voor het opschonen? Over welk programma heb je het precies?

Het programma Regcleaner.
Het maakt wel backups maar kan het programma niet openen.

Heb je reg cleaner niet eerst een back-up laten maken? Of doet die dit misschien automatisch? Anders zou ik een systeemherstel doen naar voordat je regcleaner hebt laten draaien. Als je deze herstelpunten teminste ook niet hebt laten verwijderen.

Ik ben bang dat de herstelpunten ook verdwenen zijn.
Kan ook niet in herstel van xp komen.

Dat is niet best vrees ik.
RegCleaner schoont je registervermeldingen op.
Opnieuw installeren van de opgeschoonde programma's is de enige oplossing ben ik bang.

regcleaner maakt gelukkig automatisch backups aan.
Je kan proberen van uit de instalmap regcleaner opstarten en de backup terugplaatsen.
In het uiterste geval van uit de safe mode

regcleaner maakt gelukkig automatisch backups aan.
Je kan proberen van uit de instalmap regcleaner opstarten en de backup terugplaatsen.
In het uiterste geval van uit de safe mode

Sorry ik ben niet zo'n ervaren computerman,
maar hoe kom ik in de instal map?

Doe anders ook eens een schrijfcontrole. Doe dit zo:
Leg de Installatie CD van XP in de lade en herstart de PC. Druk een willekeurige toets in om vanaf de CD-Rom te booten. (Let op, dat bericht verschijnt maar even in een verder zwart scherm.) In het eerste stilstaande scherm van de Setup kun je op "R" drukken voor de Herstelconsole. Als er om het Administrators wachtwoord wordt gevraagd, druk dan op Enter. Uiteindelijk heb je een zwart scherm met de volgende opdrachtprompt: c:\windows_. Type op de prompt chkdsk /r en druk op Enter. Als het goed is begint nu de uitgebreide schijfcontrole met eventuele reparatie van beschadigde schijfsectoren. Als de controle is afgerond, type exit en geef Enter. De PC zou nu opnieuw moeten opstarten.

Sinds wanneer herstelt schijfcontrole het register ?

Vermits hij ook geen windows toepassingen kan gebruiken kan dit zeker ook geen kwaad.

Misschien kan je op deze manier in de herstel van xp komen:
1. Start de computer op in de Veilige modus met opdrachtprompt.
Opmerking U moet u aanmelden als beheerder of als gebruiker met beheerdersrechten.
2. Typ bij de opdrachtprompt %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op ENTER.
3. Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige, werkende toestand.

Beter eerst de tweak van kelly's corner dan kan je als het goed is regcleaner weer openen en de backup terugzetten.

En omdat het niet om een hardware probleem gaat is de vraag verplaatst naar de XP-sectie. :)

Probeer de registertweak op regel 12 eens:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Ik heb het geprobeerd maar krijg een melding ,
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld.
Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm.

Maar ik kan verder niets openen alleen internet explorer doet het nog.
Maar het gaat mij alleen om de map mijn documenten.
Als ik die weer heb dan kan ik de boel er wel weer opnieuw opzetten.

Op het bureaublad zijn alle pictogrammen .ink bestanden geworden,
en in de taakbalk .lnk bestanden.

Laatst bewerkt:
Rechtsklikken op de tweak > openen met > Programma kiezen > blader naar C:\WINDOWS\system32\regedt32.exe

Heb je geen openen met ?

attachment.php

Bijlagen

• openen met.jpg
    openen met.jpg
    31,1 KB · Weergaven: 120
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan