USB 2GIG stick moet plotseling geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Beste allemaal,

Al enige tijd ben ik in het bezit van een 2GB USB stick. Ik heb daar alle belangrijke gegevens opgeslagen. Gisteren wilde ik weer wat opslaan, maar nu krijg ik alleen de mededeling dat de stick geformatteerd moet worden. Ik krijg mijn gegevens niet te zien. Ik heb hem op twee andere computers geprobeerd, maar ik krijg dezelfde mededeling. Hij herkent de stick wel.
Wie kan mij helpen om bij mijn opgeslagen gegevens tekomen?
Bij voorbaat dank en ik wacht af.
Groetjes,
Hennepen

Nee dat heb ik nog niet gedaan. Zal ik nu gaan doen. Ik hoop dat het helpt.

Ik laat het uiteraard weten.

Bedankt vast voor dit antwoord.

Heb je een draadloze muis of toetsenbord? Ik heb een tijdlang regelmatig hetzelfde gehad tot ik op het lumineuze idee kwam om de stick uit de buurt van de ontvanger van mijn muis te plaatsen. (Het ging om een Apacer stick en een Logitec muis.) Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.

En hoe staat hij in schijfbeheer? door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen te zien, en als je nog weet in welke bestandsformaat hij was geformateerd, kun je het type veranderen met PTEdit, in de gewenste type, 0C voor fat32, b.v.

Hallo Arthur de Smet en Lange Pier,

het antwoord heeft even geduurd, maar ik kon niet anders als nu weer achter de pc zitten. Ik heb geen draadloze muis of wat dan ook in de buurt zitten, maar toch bedankt voor het antwoord.
Hallo Lange Pier,

Helaas begrijp ik niet veel van jouw antwoord. Dat komt omdat ik teweinig kaas gegeten heb van computers. Misschien iets duidelijker voor mij a.u.b..
Ook reuze bedankt natuurlijk en ik wacht de berichten weer af.
Groet van Hennepen

Beste Lange pier,

Toch gevonden wat ik volgens jou moest doen en ik nu schijfbeheer. Er staat achter de usb stick alleen het volgende:1.08 niet toegewezen.

Heb je hier iets aan?
Ik wacht weer af.
Groet Hennepen

Download dat progje, PTEdit, en open die, kijk welke type partitie er wordt aangeven bij die stick.

Hallo Lange Pier,

Ik heb het progr.gedownload en geinstalleerd. Als ik het uitgepakt heb en ik ga het installeren, dan krijg ik een donker scherm en dan gewoon weer mijn buroblad. Er gebeurt verder niets.
Help

Schiet mij maar lek, het is alleen een volledig progje met als extensie een exe, als je die dubbelklikt zou je een venster moeten krijgen, dus uitpakken, en die exe dubbelklikken, weet niet hoe je dat nu doet.

Lange Pier,

Ik zal het opnieuw donloaden. Bij mij staat er nl geen exe achter, dus ik ga even zoeken waar ik de goede vandaan kan halen, goed?
Bedankt vast

Het is een zip file, daar staat dat progje in, dus eerst uitpakken, wat ik al eerder aangaf, en ergens anders zul je hem niet vinden.

Beste Lange Pier,

Inderdaad het verkeerde gedownload. Het goei nu op mijn pc laten draaien.Ik begrijp er alleen niet veel van. Bovenin staat het woord harddisk. Daarachter staan drie harddisks. Ik heb ook drie harde schijven erin. Dus de usb stick zie ik niet staan. Daaronder allemaal
cijfers
type boot cyl head sector ending cyl head sector sectors before sectors

1. 07 80 0 1 1 1023 254 63 63 511990992
2. of 00 1023 0 1 1023 254 63 51199155 188908335
3. alle hokjes staan op 0
4. alle hokjes staan op 0

Heb je er 3 schijven in, of 3 partities op 1 schijf, ik denk het laatste.

Met welk bestandssyteem was die stick geformateerd? daar zie ik nog niets over, als je het niet weet, maak je die schijf waar 00 bijstaat, en 1023mb bijstaat, eerst een 06, wordt hij nog niet gezien, dan een 0B, wel save changes aangeven.

Ook de stick eruit halen, en even later weer terugplaatsen, om de verandering te laten lezen.

Hoi Lange Pier,

Ik ben heel bang dat ik de usb stick niet eerst geformatteerd heb, maar dat geldt dan ook voor mijn externe harde schijf. Dus ik heb drie interne, degene die genoemd worden achter het woord Harddisk drive 1,2 en 3. Een externe schijf en een usb stick. Veronderstel dat ik de verkeerde verander zoals jij zegt, kan er dan iets gebeuren?
Hoop dat je nog tijd voor me hebt.
Groetjes Hennepen

Bij die harddisk staat toch de groote bij?, dacht dat het een 2gig stick is, die wordt dan aangegeven als 2000 nogwat mb, niet als 1023 die ik eerder aangaf, kan natuurlijk hiervandaan niet zien welk nummer die heeft gekregen, haal de externe eraf, dan is het de tweede.

Of maak een screendump, die je hier neerzet.

Hoi,

Hopeloos voor jou waarschijnlijk, maar ik weet niet hoe ik een screendump moet maken. Kan en wil je dat even schrijven?
Dank je wel

Lees dit even.

Geleend van @dnties, Schermafdruk bijvoegen : van Volledig scherm : [PrtScn] knop; van alleen het geopende venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie
Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster .

Maare, heb je nu de externe schijf erafgehaald?:confused:
Dan is het gewoon schijf 2.
En welk bestandssysteem was het nu? wat er op die slick stond/staat.

Hoi Lange Pier,

Waarschijnlijk wordt het niets met mij. Ik heb de externe ( USB STICK 2GB) eruit gehaald
Onderin kwam partitioninformation te staan fat 16 B 35000mb
Ik begrijp van dit alles echt niets. Het spijt me Lange Pier. Ik weet niet precies wat ik moet doen en hoe ik wat jij uitlegd het precies moet doen.
Iki geef het bijna op. Jij?
Groet Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan