audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

guus hink

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
heb net me pc op nieuw geinstalleert nu is het probleem dat me geluid het niet meer doet
het enigste wat ik krijg te zien is dat er iets niet geinstalleert is

Misschien dat je geluidskaart onboard zit en dat je daarvoor de moederbord cd nodig hebt.

Puppie heeft het bij het rechte eind maar is een beetje kort van stof.....
Bij die prachtige PC heb je zeker een CD gehad met daarop allerhande drivers voor de elementen die zich op het moederboard bevinden.... Deze moet je even allemaal installeren [want nu doet het geluid het niet, maar over 5 minuten kom je er achter dat een heleboel andere dingen [cardreaders, capture kaarten, etc.] het ook niet doen.......

Alle drivers zijn gratis te downloaden, als je nu even aangeeft wat je nog nodig hebt.(specificatie van het apparaat), dan kunnen wij mischien de site opzoeken.:)

dit kreeg ik te zien
BrookTree Bt878 Video Capture Device - Audio Section PCI
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI

De VIA AC'97 is de controller voor je chipset (processor). Het stuurprogramma voor je onboard geluidkaart staat er niet bij. We moeten naar de site van de fabrikant van je moederbord. Kijk in Everest bij Moederbord, Moederbord, naam moederbord. Zet dat in je antwoord.

Edit: kijk in Everest ook bij Multimedia, Windows Audio.

Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet opgeeft wat er bij Multimedia, Windows Audio staat in Everest. Kun je dat in je antwoord vermelden?
(Op de site van Albatron zijn geen audio-stuurprogramma's te halen en bij VIA kun je alleen audio-controllers voor de southbridge ophalen, maar die heb je al.)

De VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI is een codec voor de southbridge van de chipset van de processor (die codec is ook nodig voor je audio).
Als je dan bijvoorbeeld een Realtek AC'97 onboard-geluidskaart hebt, is het beter om de nieuwste driver bij Realtek op te halen.
Maar, wat staat er bij Windows Audio? Want dan weten we wat voor soundcard je hebt. Daarna kun je eventueel die VIA AC'97 controller en de audio-driver ophalen.

Laatst bewerkt:
heb hier wel een cd van trust dat is het merk van de boxen en zo
en daar staat ook drivers stetup op

geluid doet het nu weer alleen doet hij het niet op het internet
bijvoorbeeld als je een flimpje van youtube wil zien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan