NOD32 moeilijk als het makkelijk kan

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik vind NOD32 met straat lengtes voor het beste AV programma ever. En al helemaal in vergelijking met dat stalkende NortonAV, waarvan ik de naam niet eens meer kan verdragen, maar er is wel een ding en dat is de gebruikersonvriendelijkheid om het maar eens zachtjes uit te drukken.
Mijn probleem: Ik heb een licentie voor twee jaar. Nod32 werkte niet met de BINCK bank site zodat ik een tijdje AVG heb gebruikt. Nu is het probleem opgelost en wil ik weer NOD32 gebruiken. Echter als ik wil downloaden vanaf de voor licenties aangeboden site dan moet ik wachtwoord en gebruikersnaam invullen en die worden niet herkend!!. Daarna een trial gedownload maar waar kan ik nu mijn wachtwoord etc kwijt. Er is wel een tab met licentie maar wat ik daarmee moet?? Er is een mogelijkheid "toevoegen" alleen weet ik niet hoe. Wie wel???

Op de site van Nod32 staat een standaard oplossing voor dit probleem. Probeer anders dit eens :thumb:
Oorzaak 1: Er wordt een tikfout in de Gebruikersnaam Wachtwoord combinatie gemaakt. Bijvoorbeeld: het cijfer 0 en de letter O worden verwisseld, hoofd- en kleine- letters zijn verwisseld of er wordt een spatie mee geselecteerd. Let er op dat de Gebruikersnaam dat deel is wat begint met AV-....

Oplossing: Zorg dat u via uw start knop – Eset – deinstallatie de testversie hebt gedeïnstalleerd en er ook geen andere antivirusproducten op uw systeem staan.

Ga naar http://www.nod32.nl/download/full/ om de software te downloaden. Kopieer en plak de gegevens in de daarvoor bestemde velden, zodra u hierom wordt gevraagd tijdens het downloaden. Met de rechtermuisknop selecteert u de benodigde tekst van rechts naar links (rechtermuisknop ingedrukt houden). Vervolgens klikt u met de rechtermuisknop op de geselecteerde tekst en kiest u voor de optie kopiëren. Dan gaat u naar het veld waar de geselecteerde tekst moet komen te staan. Op deze plek klikt u op de rechtmuisknop en kiest u de optie plakken.

Oorzaak 2: We gaan er van uit dat u wel Internet Pagina's kunt bekijken (verbinding heeft). Soms komt het voor dat door een fout (veroorzaakt door malware) in Internet Explorer, dit hardnekkig geweigerd blijft worden.

Oplossing: Ga naar http://www.mozilla.com en klik op DOWNLOAD FIREFOX. FIREFOX is net als Internet Explorer een webbrowser, Installeer dit programma en kies daarbij voor NIETS IMPORTEREN. Probeer na de installatie HIERMEE NOD32 te downloaden. opstarten met: START, PROGRAMS, MOZILLA FIREFOX,MOZILLA FIREFOX. Ga naar http://www.nod32.nl/download/full/ om de software te downloaden. Let er op dat de Gebruikersnaam dat deel is wat begint met AV-....
Bron: http://www.nod32.nl/support/faq/default.aspx

Beetje offtopic:
De interface van NOD32 is inderdaad lastig voor '' beginners '' met de termen EMON, DMON, AMON ( dit zijn de benamingen voor de verschillende scanners die NOD32 in zich heeft ) en het is ook niet handig ingedeeld.
Maar er zit een nieuw programma van Eset aan te komen: ESET Smart Security, een '' all-in-one securitypakket '' met een firewall-module en een antispam-module.
De screenshots daarvan zien er verbeterd uit ten opzichte van NOD32 nu ( versie 2.7 ).
De Beta 1 is op dit moment gereleasd!

41734_a668aa97.jpg

Op de site van Nod32 staat een standaard oplossing voor dit probleem.

Waar dan??? Jouw suggesties waren al geprobeerd zonder resultaat. Btw. met illegale software heb je dit gelazer niet! Mijn licentie verloopt in dec. 2008 dus daar kan het niet aan liggen.

Hoi !

@Michael4446: kan ik dit installeren zonder problemen als ik al NOD32 2.7 anti-virus heb ?

Greetz,

Harry.

Eerst NOD32 verwijderen, dan de all-in-one van Micheal installeren. Denk er wel aan je internetverbinding te verbreken zodra je je 4usscanner verwijdert

Laatst bewerkt:
Harry,

Dat is niet mogelijk of je moet moeilijk willen doen.
Het programma ( Smart Security ) kan niet geinstalleerd worden als NOD32 niet gedeinstalleerd is, ja kan het natuurlijk altijd wel proberen via een omweg.
De installaties en deinstallaties van NOD32 / Smart Security duren niet lang ( in tegenstelling tot bijv. Norton oid ).

Ik draai 'm nu een paar dagen op Windows Vista en het is een fijn programma.

Laatst bewerkt:
het install prog van de beta geeft zelf al aan dat NOD32 aanwezig is en kan vandaar niet verder. De-installeren van NOD32 is dus de enige optie.

*edit*
Beta is up and running.

Bijlagen

• eset.jpg
    eset.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Jep, zelf vind ik het al een goede Beta.
Ik hoop alleen niet dat Eset nu de kant opgaat van Panda - McAfee - Symantec met z'n producten zo te maken.
Hoop wel dat het weinig geheugen blijft gebruiken, waar NOD32 om bekend staat!:thumb:

Loop deze faq's eens door, misschien zit er een oplossing tussen.

Anders neem je toch gewoon Kaspersky :p

Nee nee daar heb ik ook nog een licentie van liggen, weggedaan omdat om de haverklap de cpu op 100% stond te loeien zodat je geen kant meer uit kon. Ik bedoel dus de suite!

Jep, zelf vind ik het al een goede Beta.
Ik hoop alleen niet dat Eset nu de kant opgaat van Panda - McAfee - Symantec met z'n producten zo te maken.
Hoop wel dat het weinig geheugen blijft gebruiken, waar NOD32 om bekend staat!:thumb:

Anders neem je toch gewoon Kaspersky :p

Hoi !

Allemaal bedankt !

Ik ga die nieuwe NOD (ESET Smart Security) installeren op een test-PC'tje.

Wat de resultaten betreft: ik houd jullie op de hoogte.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@egkok: is je probleem met de link van huijb al opgelost ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan